ماجرای صعود دوج‌کوین با توییت ایلان ماسک

Print Friendly, PDF & Email

دوج‌کوین یک رمزارز با واحد اختصاری DOGE است که در ابتدا به هدف شوخی و سرگرمی ایجاد شد و اکنون به ارزش بازار حدود ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. خالقان این ارز دیجیتال در ابتدا قصد داشتن یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه ایجاد کنند.

کد خبر : 8853
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 10:24
ماجرای صعود دوج‌کوین با توییت ایلان ماسک
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , دوج کوین در ابتدا هدف خاصی را دنبال نمی‌کرد اما چند ماه پس از شروع کار، تیم دوج‌کوین اعلام کرد که این ارز قصد دارد مانند بیتکوین به ابزاری برای پرداخت تبدیل شود و همچنین برای کمک به فعالان و تولیدکنندگان محتوای اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این ارز دیجیتال به عنوان ورژن سرگرم کننده بیتکوین وارد عرصه شد و کاربران شبکه های اینترنتی به عنوان لایک و کمک به تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده می‌کردند.

در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که ارزهای دیجیتال رشد قیمتی شدیدی را تجربه کردند قیمت این رمز ارز نیز رشد بالایی داشت اما بعد از آن تاریخ و با ریزش بازار کریپتوکارنسی درصد بالایی از ارزش خود را از دست داد.

دوج‌کوین از زمان موفقیتش تا اکنون فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه زیادی انجام داده است. همچنین این رمزارز نامحدود است و برخلاف بیتکوین و بسیاری از رمزارزهای دیگر، محدودیتی در تعداد استخراج و عرضه ندارد و همین خصوصیت بر قیمت آن به شدت تاثیرگذار بوده است.

نوبت خرید دوج‌کوین فرا رسیده است؟

دوج‌کوین در دو سال اخیر نوسانات شدیدی را تجربه نکرده است اما توانسته در حفظ موقعیت خود در بازار عملکرد مطلوبی داشته باشد. این رمز ارز بعد از توییت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت و افزایش قیمت شدیدی را ثبت کرد. ایلان ماسک بارها حمایت خود را از این رمز ارز اعلام کرده است. نخستین بار در ۲۸ام ژانویه بود که با توییت ایلان ماسک این رمز ارز اولین جهش قیمتی شدید خود را تجربه کرد. بعدها این حرکت بارها توسط این سرمایه‌دار تکرار شد و نتیجه آن رشد ۷۵۰۰ درصدی در قیمت دوج‌کوین بود. اما این پایان ماجرا نیست. در توییتی که به تازگی توسط ایلان ماسک منتشر شده قیمت یک دلاری را برای این ارز پیشبینی کرده است، یعنی حدود ۲۷۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی! این درحالی است که این ارز دیجیتال پشتوانه فنی قدرتمندی ندارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب این رمزارز برای سرمایه‌گذاری، توسط ایلان ماسک وجود داشته است:

۱- قبل از نوسانات چند ماهه اخیر این ارز دیجیتال، حجم بازار کوچک آن اجازه مداخله و پامپ کردن قیمت را به سادگی فراهم می‌کرد.
۲- این ارز طرفداران خاص و پروپا قرص خود را از قبل داشت و به دلیل انجام فعالیت‌های خیرخواهانه شهرت و محبوبیت لازم را بدست آورده بود، لذا از این جهت تلاش زیادی لازم نبود.
۳- قیمت بسیار پایین آن فرصت افزایش قیمتهای شدیدتر و در نتیجه افزایش سودآوری سنگین‌تری را برای ماسک به همراه داشت.
هم اکنون این رمز ارز رتبه ششم بازار را داشته و ۲.۱۴ درصد از کل بازار را در اختیار دارد.
در ایران نیز دوج‌کوین محبوبیت بالایی کسب کرده به طوری که درصد بالایی از حجم مبادلات در صرافی های معتبر داخلی را، بعد از ارزهای مطرح، به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال آینده قیمت دوج کوین

دوج‌کوین در کوتاه مدت در یک مسیر صعودی قرار دارد و هم اکنون در یک مثلث در حال نوسان است. دو مقاومت مهم در سطح قیمتی حدودا ۰.۳۹ و ۰.۴۲ دلاری پیش رو دارد. این رمز ارز بعد از برخورد با مقاومت۰.۳۹ دلاری قادر به شکست آن نبوده و بعد از افت قیمتی در حال حرکت به سمت حمایت خط روند کوتاه مدت و کف مثل خود است. انتظار میرود که قیمت دوج‌کوین در سطح قیمتی حدودا ۰.۳۴ حمایت شود و از آنجا به مسیر صعودی خود ادامه دهد.
در حال حاضر دو سناریوی محتمل برای دوج‌کوین وجود دارد:
۱- حمایت در سطح ۰.۳۴ دلاری و حرکت به سمت هدف قیمتی ۰.۴۲ دلاری. در صورت شکست مقاومت فوق که همزمان با سقف مثلث هم می‌باشد، هدفهای قیمتی ۰.۶۵ و سپس ۰.۷۴ دلاری قابل دستیابی است.
البته با وجود مقاومتهای مطرح شده و شکستن سقف قیمت تاریخی، ممکن است با نوساناتی همراه باشد.

۲-شکستن مثلث به سمت پایین و از دست دادن حمایت خط روند کوتاه مدت و ۰.۳۴ دلاری، که افت شدید قیمتی را برای آن به دنبال خواهد داشت.

در کل مثلث یک الگوی ادامه دهنده است به این معنی که در اگر در روند صعودی یا نزولی این الگو تشکیل شود، تمایل در ادامه همان روند وجود دارد اما تا زمانی که قیمت سقف و یا کف مثلث را نشکند اظهار نظر قطعی راجع به ادامه روند آن با نااطمینانی همراه است.
با توجه به شرایط بازار کریپتوکارنسی که در روند گاوی به سر می‌برد و حمایت‌های ایلان ماسک از این رمز ارز وقوع سناریوی اول محتمل‌تر است.
سرمایه‌گذاری در ارزهایی که از لحاظ بنیادی قوی نیستند و برنامه خاصی برای آینده ندارند همانطور که ممکن است سودآوری خوبی داشته باشند، از ریسک بالایی نیز برخوردار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.