۶ حق کارگر که رهبری بر آن تاکید کرد، کدام است؟

Print Friendly, PDF & Email

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان‌ اخیرشان به مناسبت روز کارگر، به موضوع شأن و جایگاه کارگر و لزوم حمایت همه‌جانبه از این قشر زحمتکش و تأثیرگذار و همچنین نقش کارگران در پیشرفت اقتصادی و استقلال کشور اختصاص دادند.

کد خبر : 8892
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 13:07
۶ حق کارگر که رهبری بر آن تاکید کرد، کدام است؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جایگاه والای کارگر در اسلام و بوسه پیامبر بر دستان کارگر اشاره کردند و گفتند:

«یکی از انواع پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است زیرا کارگر فعال و با نشاط، ثروت ملی ایجاد می کند که در نهایت زمینه‌ساز آبرو، اقتدار و استقلال کشور خواهد بود.

حمایت از کارگر فقط افزایش پایه حقوقی متناسب با افزایش تورم نیست، این یکی از حقوق کارگران است.

ارتقای سطح مهارت آموزی و تخصص کارگران یکی دیگر از حقوق کارگران است که باید به آن توجه شود.

حق دیگر توجه به بیمه و بهداشت و درمان آنان است.

امنیت شغلی یکی دیگر از حقوقی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

تامین مسکن هزینه زیادی بر دوش کارگران گذاشته است، بنابراین برنامه‌ریزی برای مسکن کارگران موضوع مهمی است که مجلس در بودجه ۱۴۰۰ نیز به آن توجه کرده است.

ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارآفرین و دولت ابعاد دیگر موضوع حمایت از کارگر است.»

ایشان برنامه ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال و پیگیری دقیق و منضبط آن و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال را کمک بزرگ به پیشرفت اقتصادی کشور خواندند و گفتند: ایجاد اشتغال علاوه بر برکات اقتصادی، برکات اجتماعی و سیاسی هم دارد زیرا در جامعه بویژه در نسل جوان، زمینه‌ساز نشاط و تحرک و سرزندگی و مانع از شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و حتی امنیتی است.

رهبر انقلاب با اشاره به ابعاد چند جانبه ایجاد اشتغال در جامعه، یکی از برنامه‌های مهم و مورد انتظار از دولت‌ها را برنامه ایجاد اشتغال دانستند و با بیانی هشدارآمیز خاطرنشان کردند: افرادی که به علت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش افزوده آن، کارخانه ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشورو ضربه به تولید ملی است.

رهبر انقلاب اسلامی دستگاههای مسئول بویژه وزارت‌های صمت و وزارت جهادکشاورزی را به نقش آفرینی جدی برای مقابله با این پدیده و برخورد با این افراد توصیه مؤکد کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی مبنی بر لزوم فعال شدن کارگاههای کوچک و متوسط در کنار کارگاههای بزرگ، افزودند: گسترش این کارگاهها علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط است.

ایشان خاطر نشان کردند: بهترین روش برای خنثی کردن تحریم‌ها تلاش واقعی و غیر شعاری برای تقویت تولید ملی است که دشمن را از ادامه تحریم مأیوس خواهد کرد و در نتیجه تحریم‌ها برطرف می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.