گردشگری با افزایش درآمدها

Print Friendly, PDF & Email

افزایش درآمد موجب ورود پول یا ایجاد مطالبات ناشی از ارائه خدمات می‌شود. درآمد نقدی هنگامی کسب می‌شود که همزمان با ارائه خدمات، بهای اولیه آن به‌صورت نقدی از مشتری اخذ شود.

کد خبر : 935
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 10:28
گردشگری با افزایش درآمدها
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سیستم کسب درآمد در بانک‌ها در حال تغییر و دگرگونی است. به نحوی که سهم کسب درآمد از محل ارائه خدماتی مانند اعتبار اسنادی، خدمات ارزی، ضمانت‌نامه‌های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک اعم از صدور کارت، صورتحساب، انتقال وجه و… تحت عنوان غیرمشاع مورد توجه قرار گرفته است. افزایش درآمد موجب ورود پول یا ایجاد مطالبات ناشی از ارائه خدمات می‌شود. درآمد نقدی هنگامی کسب می‌شود که همزمان با ارائه خدمات، بهای اولیه آن به‌صورت نقدی از مشتری اخذ شود.

کسب درآمد بانک‌ها را می‌توان در دو دسته کلی طبقه‌بندی نمود: ۱- درآمدهای مشاع ۲- درآمدهای غیرمشاع.
درآمدهای مشاع: بخشی از درآمد بانک است که به واسطه مشارکت با افراد به دست می‌آید. دریافت سپرده‌های مدت دار از مشتریان، سرمایه‌گذاری سپرده‌ها در کسب‌وکارهای مختلف و ارائه تسهیلات مدت‌دار به مشتریان سبب ایجاد درآمدی برای بانک می‌شود که این درآمد ناشی از اختلاف نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اعطایی و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.

درآمدهای غیرمشاع: دسته‌ای دیگر از درآمدهای بانک است که به واسطه دریافت کارمزد خدمات ارائه شده و ارائه مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود. از جمله این درآمدها: ۱- خدمات اعتبار اسنادی ۲- خدمات ضمانت‌نامه بانکی ۳-خدمات بانکداری الکترونیک ۴-خدمات ارزی ۵-کارمزد نگهداری اسناد و اوراق بهادار مشتریان ۶- صدور انواع چک‌ها و…

بانک گردشگری از جمله ی بانکهایی است که در هر دوبخش درآمدهای مشاع و غیر مشاع رشد مناسبی را نشان می دهد. صورتهای مالی شش ماهه ی این بانک حکایت از روندی دارد که می توان امیدوار بود در بخش تأمین نقدینگی گردشگریها قوای خوبی را از خود نشان دهد. فاکتورهای ایجاد چنین رشدی همانطور که در بالا رفت روند حرکتی قابل قبولی را طلب خواهد کرد که در این میان نباید از نوساناتی که می تواند مانع از انجام این رشد شود غافل شد. جمع درآمدهای مشاع بانک گردشگری در شش ماهه ی نخست سال ۹۶ به ۲۶.۵۶۶ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با رقم ۱۸.۵۹۸ میلیارد ریالی شش ماهه ی نخست سال ۹۷ جهش ۴۳ درصدی را ثبت کرده است. جمع درآمدهای غیرمشاع بانک گردشگری در همین بازده زمانی به ۱۵.۰۲۵ میلیارد ریال رسید که رشد ۳۵ درصدی را نسبت به شش ماهه ی نخست سال ۹۷ با رقم ۱۱.۱۵۲ میلیارد ریال نشان می دهد. گردشگریها با همین روند در جذب سرمایه احتمالا تا پایان سال اتفاقات خوبی را شاهد خواهند بود ضمن اینکه در شرایط فعلی نیز نسبت به سال گذشته جایگاه با ثبات تری را برای خود فراهم کرده اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.