قیمت مضحک و غیرقابل باور پریوس در سنگاپور

برای خودروی پریوس تویوتا در سنگاپور مشتریان باید 154 هزار دلار پول داشته باشند.
کد خبر : 10586
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 12:43
قیمت مضحک و غیرقابل باور پریوس در سنگاپور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، در سنگاپور خودروی لاکچری مثل پورشه تایکن Porsche Taycan تقریباً ۶۱۰ هزار دلار قیمت دارد و حتی خرید خودروی خانوادگی خیلی عادی و مقرون به صرفه مثل پریوس [که در بازار خودروهای کشورهای غربی جزو خودروهای ارزان قیمت به حساب می آید] در سنگاپور بالای ۱۰۰ هزار دلار آب می خورد.

دلیل بالا بودن قیمت این خودروها در سنگاپور به هیچ عنوان بالا بودن قیمت کارخانه نیست بلکه انواعی از مالیات ها و عوارض و شماره گذاری و بیمه و از این قبیل موارد است که باعث بالا رفتن قیمت خودرو در سنگاپور شده است. به بیان دقیق تر اکثر خودروها یک ارزش بازار باز یا Open Market Value ‌ دارند که در حقیقت قیمت خودرو پیش از هر گونه مالیات و هزینه های دیگر است. برای مثال فولکس پولو ۱۷,۷۹۶ دلار سنگاپور [معادل ۱۳,۴۲۳‌ دلار آمریکا] قیمت دارد. ۲۰ درصد مالیات باید به این قیمت اضافه شود. ۲۰ درصد ارزش بازار باز یا OMV‌ به آن تعرفه گمرکی [مالیات غیرمستقیم یا Excise Duty] تعلق می گیرد که برای خودروی فولکس پولو ۳,۵۵۹ دلار سنگاپور [۲,۶۸۴ دلار آمریکا] محاسبه می شود. مالیات دیگری که تعلق می گیرد تحت عنوان مالیات کالا و خدمات است که برای پولو ۱,۴۹۴ دلار سنگاپور [معادل ۱,۱۱۲۷ دلار آمریکا] است. بعد از محاسبه تعرفه کمرگی و مالیات،‌ نوبت به هزینه های شماره گذاری می رسد که بدتر از مالیات است. میزان این هزینه ها بسیار متغیر است. برای خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار سنگاپور،‌ ۱۰۰ درصد ارزش OMV‌ به قیمت خودرو اضافه می شود. برای خودروهایی که ارزش بازار باز آن بین ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار سنگاپور است، ۱۴۰ درصد به قیمت آن افزوده می شود. برای خودروهای بالای ۵۰ هزار دلار سنگاپور ۱۸۰ درصد OMV‌ [علاوه بر مالیات و گمرک و شماره گذاری] به قیمت خودرو افزوده می شود.

اگر همان مثال فولکس پولو را در نظر بگیرید با ارزش بازار باز ۱۷,۷۹۶ دلار سنگاپور، باید ابتدا همان مبلغ ۱۷,۷۹۶ را به آن بیفزاید، به علاوه ۳,۵۵۹‌ دلار تعرفه و ۱,۴۹۴‌ دلار مالیات کالا و خدمات و کل قیمت فولکس پولو در سنگاپور به ۴۰ هزار دلار سنگاپور می رسد. به بیان دیگر خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار وقتی به دست مشتری در بازار سنگاپور می رسند، دوبرابر می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.