با تلاش کارگران پشتیبانی و تعمیرات انجام شد؛ تعویض ۲۷۰ متر ریل جرثقیل‌های سقفی سالن ریخته‌گری ومتالورژی ثانویه

کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکارهای فولادسازی فولاد مبارکه از تعویض 23 شاخه ریل 12 متری A120 خط LFT در این شرکت توسط واحد تعمیرات و راهبری جرثقیل‌ها و ترانسفرکارهای فولادسازی خبر داد.
کد خبر : 11342
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 12:49
با تلاش کارگران پشتیبانی و تعمیرات انجام شد؛ تعویض ۲۷۰ متر ریل جرثقیل‌های سقفی سالن ریخته‌گری ومتالورژی ثانویه
Print Friendly, PDF & Email

مصطفی صادق‌زاده با بیان این مطلب گفت: از نکات حائز اهمیت در راستای تولید حداکثری و قرارگیری در تراز سازمانی پیشرو، نگهداری و تعمیرات تجهیزات به‌موقع و دقیق است و تیم تعمیرات و راهبری جرثقیل‌های سقفی فولادسازی نیز از این قانون مستثنا نیست.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین تجهیزات تولید فولاد در سایت‌های مختلف فولادسازی در سراسر دنیا جرثقیل‌هایی هستند که مذاب تولیدی و تجهیزات مربوط به آن را بین خطوط مختلف برای تبدیل به مقاطع گوناگون فولادی حمل می‌کنند و آماده‌به‌کاری و سلامت جرثقیل‌ها تأثیر مستقیم و حیاتی در فرایند تولید فولاد دارد که می‌تواند به‌راحتی همه فرایند را تحت‌الشعاع قرار دهد و عملا هرگونه توقفی ارتباط کوره قوس تولید مذاب را با ماشین ریخته‌گری مختل و یا قطع می‌کند و نهایتا تولید فولاد کاهش می‌یابد و یا قطع می‌شود.

کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیل‌ها و ترانسفرکارهای فولادسازی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه قطعات و تجهیزاتی مانند چرخ، ریل و استراکچر جرثقیل با توجه به ماهیت و محل فعالیت جرثقیل‌ها از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و درصد بسیار زیادی از آماده‌به‌کاری تجهیزات در سلامت آن‌هاست.

وی افزود: محل فعالیت جرثقیل‌ها درسایت فولادسازی در ارتفاع ۳۰ متری است. از این جهت انجام تعمیرات و ریسک بالای آن‌ها دارای حساسیت خاصی است که برای نگهداری و تعمیرات آن‌ها نیز باید از افراد متخصص و ماهر و کارشناسان دارای این دانش بهره گرفت.

 صادق‌زاده افزود: با بررسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان و بازرسان تیم جرثقیل‌ها و بازرسی فنی سازه‌ها و پایش دقیق وضعیت ریل‌های مختلف سایت که جرثقیل‌های سقفی بر روی آن‌ها تردد می‌کنند، در نهایت به گزینه تعویض ریل‌های یک ردیف از سالن ریخته‌گری و متالورژی ثانویه به طول ۲۷۰ متر رسیدیم. با توجه به اینکه هرگونه توقفی، چه برنامه‌ریزی‌شده و چه اضطراری، به‌صورت مستقیم باعث کاهش تولید می‌شود، بازه انجام این فعالیت نیز بسیار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت تا حداقل زمان توقف اعمال گردد و همچنین در راستای توقف دیگر تجهیزات مرتبط باشد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و به‌موقع جهت توقف جرثقیل‌های ۱۳ و ۱۴ حمل مذاب در مدول B و صدور درخواست‌های موردنیاز و تهیه بارچارت‌ها و دستورالعمل‌های مناسب و تهیه لوازم و ابزارآلات فعالیت و هماهنگی با واحدهای مختلف اجرایی و نظارتی و با نظارت کامل از ابتدا تا انتها، ریل‌های مذکور به میزان ۲۳ شاخه ۱۲ متری طی مدت ۱۲ ساعت تعویض شدند.

صادق‌زاده افزود: با این اقدام، وضعیت سالن مذکور جهت بهره‌برداری بهتر و افزایش سرعت تولید به جهت اعمال توقف بسیار کم در ادامه سال جاری و به صفر رساندن خرابی‌ها و عیوب و کاهش مصرف قطعات یدکی درگیر با این ریل‌ها به شرایط بسیار مطلوبی رسید.

وی در ادامه از کلیه تیم‌ها و واحدها ازجمله دفتر فنی ۰۷ و تعمیرات مرکزی، بازرسی فنی سازه‌ها و بازرسی خوردگی که طی این فرایند، با همکاری و هماهنگی کامل با واحد تعمیرات و راهبری جرثقیل‌های فولادسازی عمل کردند قدردانی کرد.

 صادق‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های ایمن با حداقل زمان توقف از قبیل فعالیت مذکور، همیشه سرلوحه شرکت فولاد مبارکه برای قرارگیری در تراز سازمانی پیشرو قرار گیرد.

وقت خبر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.