رمز ارزها در مسیر صعود

اگرچه قیمت رمز ارزها با رکوردهای قبلی خود فاصله زیادی دارد؛ اما روند صعودی آنها در روزهای اخیر ‏سرمایه گذاران در این عرصه را امیدوارتر ساخته است.‏
کد خبر : 11420
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 18:11
رمز ارزها در مسیر صعود
Print Friendly, PDF & Email

با توجه به اینکه این روزها رمز ارزها و بخصوص بیت کوین مسیری صعودی را در پیش گرفته اند، با افزایش حدود ۳ درصدی قیمت جهانی رمز ارز کام سرمایه گذاران شیرین شد. حجم این معاملات از ۱۳۰ میلیارد دلار عبور کرد؛ بطوریکه در بیست و چهار ساعت گذشته حجم کل معاملات ارز دیجیتال رشد ۳.۱۹ درصدی را تجربه کرده و به ۱۰۸.۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

بسیاری بیت کوین را به عنوان اولین ارز دیجیتال حقیقی می دانند که ایده آن در سال ۲۰۰۸ در وایت‌ پیپر بیت کوین منتشر شد و اولین سکه‌های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج گردید؛ هر چند پیش از بیت کوین نیز تلاش‌های فراوانی برای ساخت ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی سرمایه مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده است. رمز ارزها دارای قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین و … می باشند. ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که برخی از آنها شامل: بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین، بایت‌ کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، تتر، ورج و دیگر آلت کوین ها می باشند.

پیشتازی ارز دیجیتال بیت کوین

در این بازار بیت کوئین با رشدی بیش از ۳ درصد همچنان پیشتاز است و اتریوم با رشدی نزدیک به ۲ درصد معامله می شود. همچنین در حالی ارز دیجیتال تتر بیشترین خرید و فروش را در بیست و چهار ساعت گذشته داشته که ارزهای دیجیتال بیت کوئین، اتریوم و کاردانو به عنوان سه ارز دیجیتال برتر بیشترین سهم را در معاملات به خود اختصاص داده اند.

با داغ‌شدن بازار ارزهای دیجیتال شایعات زیادی درباره رمز ارزها در میان مردم رواج پیدا کرده است که بدون داشتن دانش کافی درباره آنها، می‌توانند گمراه‌ کننده باشند. پس قدم نهادن در این عرصه باید همراه با آگاهی کامل از نحوه معاملات در این بازار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.