شاخص بورس باز هم منفی شد

در پی افت و خیزهای اخیر بازار بورس و روند سینوسی آن، شاخص بازار امروز منفی شد.
کد خبر : 11426
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 18:11
شاخص بورس باز هم منفی شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در پایان معاملات امروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در حالی شاخص کل بورس با کاهش ۳۷۹۷ واحدی روبرو شد که شاخص هم وزن با رشد ۳۴۲+ واحدی در رقم ۴۲۲۶۸۱ واحد باقی ماند.

در معاملات امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد که در این میان فارس، فملی و رمپنا به افت شاخص کمک کردند. همچنین نمادهای بازار سپید، شستا، خودرو و فولاد پرتراکنش ترین نمادهای امروز بودند. در بخش بیشترین تقاضا نماد سپید با ارزش معاملات ۳۲۷ میلیارد تومان و نماد کدما با ارزش سهام ۱۰۶ میلیارد تومان قرار گرفتند.

چند توصیه به سرمایه گذاران در بازار بورس

افرادی که به تازگی می خواهند وارد بازار بورس شوند، باید بدانند که برای سرمایه گذاری در ابن بازار، باید شناخت کافی و کلی نسبت به بازار بیابند. گام اول برای ورود به بازار سهام مطالعه و شناخت کافی درباره این بازار، مشورت با افراد حرفه ای و همچنین تعیین هدف از سرمایه گذاری است.

همانطـور که پس انداز و سرمایه گذاری در بانک، نیازمند دریافت شماره حساب بانکی است، برای سرمایه گذاری در بورس هم باید کد معاملاتی دریافت کرد؛ و در نهایت اقدام به خرید و فروش سهام نمود که برای این امر نیازی نیست به تالار بورس مراجعه کرد و خرید و فروش سهام صرفاً از طریق شرکت های کارگزاری انجام می گیرد.

سرمایه گذاران باید همواره سبدی از سهام متنوع تشکیل دهند تا ریسک سرمایه ­گذاری آنها کاهش یابد. با این کار، زیان ناشی از کاهش قیمت یک یا چند سهم، با سود ناشی از افزایش قیمت سایر سهام موجود در سبد سرمایه­ گذاری آنها کاهش خواهد یافت.

حتی الامکان، بجای خرید مستقیم سهام، از طریق صندوق­ های سرمایه ­گذاری وارد بورس شوند، چون این صندوق­ ها، توسط افراد حرفه­ ای اداره شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می­ کنند، بنابراین ریسک سرمایه ­گذاری آنها تا حد زیادی کاهش می ­یابد. جالب است بدانید برخی از صندوق­ های سرمایه­ گذاری، پرداخت حداقل سود مشخصی را تضمین می­ کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.