چشم انداز بازار بورس در دولت جدید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: طرح های وزیر پیشنهادی اقتصاد سیگنال های مثبتی برای بازار سهام خواهد داشت.
کد خبر : 11738
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 20:41
چشم انداز بازار بورس در دولت جدید
Print Friendly, PDF & Email

بازار بورس به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران، در دو ماه اخیر وضعیت بهتری نسبت به سایر بازارهای مالی داشته است؛ و سرمایه گذاران این بخش با تغییر دولت، امیدوارند این روند پیشرفت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. بنابر اظهارنظر برخی از کارشناسان، در صورت ادامه این روند ممکن است تا پایان امسال شاخص های بازار بورس به مرز دو میلیون واحد نیز برسد.

قیمت گذاری دستوری از بازار بورس حذف می شود

به گفته محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت مخالفت خود را با قیمت گذاری دستوری بازار سهام اعلام کرده است که این امر می تواند سینگال های مثبتی برای این بازار به ارمغان بیاورد.

پیش از این نیز محمدعلی دهقان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اظهارنظری با اشاره به این موضوع، اعلام کرده بود: یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی صنایع بزرگ مانند خودروسازی، قیمت گذاری دستوری است.

محمدعلی دهقان اظهار داشت قیمت گذاری دستوری بزرگترین دغدغه فعالان صنعت خودروسازی است و مدیران این صنعت نسبت به سهامداران مسئولیت دارند؛ در نتیجه لازم است در راستای صیانت از حقوق سهامداران و گذر از قیمت گذاری دستوری، اقداماتی جدی صورت بگیرد.

ایشان در ادامه افزودند آقای رئیسی صراحتاً نسبت به حذف قیمت های دستوری در صنایع تأکید کرده اند و در صورتی که فعالان این حوزه بتوانند درخواست خود را به شکل مناسبی به ایشان طرح کنند، جای امیدواری دارد که این موضوع به سرانجام برسد.

لازم به ذکر است احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت صمت اخیراً اعلام کرده مخالف سرکوب کردن قیمت دلار است و در نظر دارد اقداماتی انجام دهد تا سیاست ارزی در ایران قابل پیش بینی باشد.

باید منتظر ماند و دید ظرف روزهای آینده با تشکیل کابینه دولت جدید شاهد چه سیاست هایی در بازارهای مالی خواهیم بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.