شروع به کار بازار سهام و بورس پس از تعطیلات

اولین روز کاری بازار سرمایه پس از تعطیلات، 31 مرداد ماه 1400 خواهد بود
کد خبر : 11769
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 15:54
شروع به کار بازار سهام و بورس پس از تعطیلات
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بنابر اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به کار بازار سهام و بورس پس از تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه، روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه خواهد بود.

بورس کشور در هفته گذشته فقط دو روز کاری را پشت سر گذاشت. روند صعودی بازار سرمایه در این دو روز شاخص سهام را پس از یک هفته روند کاهشی بالاخره پس از پشت سر گذاشتن حدود ۸ ماه، دوباره به کانال ۱.۵ میلیون واحدی بازگرداند.

رشد ارزش صف های خرید بورس قبل از تعطیلات

اکثر تحلیلگران بازار سرمایه سطح ۱.۵ میلیون واحدی را سطح مقاومت شاخص کل می دانند. آنها معتقدند برای شکست این سطح مقاومت نیاز به تقاضای حقیقی است؛ اما چیزی که در این بازار پیداست عدم تقویت تقاضای حقیقی است. روزهای گذشته بازار سرمایه شاهد خروج نقدینگی حقیقی از این بازار بوده است. ادامه یافتن این روند شاخص بازار، منجر به فروش سهام توسط سهامداران خواهد شد؛ البته این روند در روز قبل از تعطیلات رو به کاهش گذاشت و ارزش برخی از صف های خرید نسبت به روز شنبه رشد حدود ۹ درصدی داشت.

پس از شروع اصلاح بازار سرمایه از اواسط سال ۹۹ که در پی ادامه دار شدن روند نزولی بازار به ریزش تاریخی بورس لقب گرفت، تلاش های فراوانی جهت بازگشت بازار سهام به روند طبیعی صورت گرفت. اکنون مدت کوتاهی است که بازار سهام از آن روند کاهشی فاصله گرفته و تقریباً روند معقولی را در پی گرفته است.

حال با توجه به تعطیلی چند روزه بانک ها، ادارات و حتی سازمان های فعال بورس در کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اولین روز کاری بورس کشور روز یکشنبه خواهد بود. باید دید بازار سهام اولین روز کاری خود را مطابق با روز قبل از تعطیلات به صورت صعودی شروع می کند، و یا اینکه این روند رو به کاهش خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.