آیا روند افزایشی قیمت خودرو ادامه دارد؟

آیا روند افزایش قیمت خودرو ادامه دارد؟

در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت دلار، وقفه در تولید برخی خودروهای داخلی و کمبود قطعات داخلی بوده ایم که ممکن است بر افزایش قیمت خودرو تأثیرگذار باشد
کد خبر : 11794
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 19:00
آیا روند افزایش قیمت خودرو ادامه دارد؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، از ابتدای مرداد ماه تا کنون افزایش قیمت خودروهای داخلی رشدی ۵ تا ۸۰ میلیونی را تجربه کرده است و ممکن است شاهد روند افزایش قیمت خودرو در روزهای آتی باشیم.

بررسی یک ماه گذشته قیمت ها نشان می دهد اکثر خودروها با افزایش چند میلیونی در قیمت روندی صعودی در پیش گرفته اند. به طوری که مثلاً پژو پارس اتوماتیک از ابتدای مرداد تا کنون با افزایش قیمت ۱۸ میلیون تومانی از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۸۳ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو ۲۰۶ وی ۸ صندوق دار از مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان در ابتدای مرداد ماه با افزایش قیمت ۲۳ میلیون تومانی هم اکنون ۳۰۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود؛ اما بیشترین نرخ رشد متعلق به پژو ۲۰۰۸ است که با ۸۰ میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار است. پژو ۲۰۰۸ هم اکنون به مبلغ ۹۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

علت افزایش قیمت خودروها چیست؟

چند عامل اصلی را برای افزایش قیمت خودرو می توان نام برد از جمله: افزایش قیمت دلار، وقفه در تولید برخی خودروهای داخلی، افزایش هزینه تولید و نبود قطعات.

طبق گزارشات منتشر شده توسط وزارت صمت، تولید ۵ محصول ایران خودرو متوقف شده است که شامل: سمند سورن، رانا، پژو پارس، پژو ۲۰۷ دستی و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ می باشد. این در حالیست که این ۵ خودرو بالاترین افزایش قیمت را تجربه کرده اند. بنابر گزارش وزارت صمت، در ۴ ماه ابتدایی سال حتی یک خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ به مرحله تولید نرسیده است که طبق همین گزارشات علت آن، نبود قطعات این محصول است.

در حالیکه گزارش وزارت صمت از کمبود قطعات به عنوان عدم عرضه محصولات ایران خودرو نام می برد، این خودرو ساز اعلام کرده تنها به دلیل عرضه محصولات جدید فروش محصولات قدیمی متوقف شده است. این خودرو ساز داخلی اعلام کرد بر اساس راهبردهای گروه صنعتی ایران خودرو و نیاز بازار و مشتریان، برخی محصولات این شرکت با اعمال بهبود و ارتقای برخی امکانات رفاهی و ایمنی به تولید می رسد.

تزریق ۳۵ هزار خودرو داخلی به بازار

اکنون با توجه به طرح فروش فوری دو خودرو ساز داخلی و عرضه ۳۵ هزار دستگاه خودرو به بازار، باید منتظر ماند و دید تزریق این محصولات جدید به بازار مصرف می تواند تا حدودی قیمت ها را تعدیل کند یا خیر؟

هر چند با توجه به مجوز افزایش قیمت فصلی که شورای رقابت دارد و نوسانات قیمت ارز بعید به نظر می رسد که شاهد کاهش قیمت ها باشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.