رئیس سابق سازمان بورس، گزینه جدی برای ریاست بانک مرکزی

رئیس سابق سازمان بورس، گزینه جدی برای ریاست بانک مرکزی

شنیده ها حکایت از این دارد که ابراهیم رئیسی تصمیم نهایی خود را برای ریاست مهم ترین نهاد اقتصادی کشور گرفته و انتخاب علی صالح آبادی برای این پست قطعی به نظر می رسد.
کد خبر : 11813
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 10:12
رئیس سابق سازمان بورس، گزینه جدی برای ریاست بانک مرکزی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، تا پیش از اینکه نام علی صالح آبادی به طور رسمی به عنوان یکی از گزینه های ریاست بانک مرکزی آورده شود، گمانه زنی های بسیاری برای تصدی این پست می شد که در میان آنها نام هایی چون رضا راعی و عبدالله طالبی که سوابق پرحاشیه ای در دوران مدیریتی خود در بانک های کشور دارند، به چشم می خورد.

پیش بینی می شد اکبر کمیجانی که در هفته های پایانی دولت دوازدهم جانشین عبدالناصر همتی شده بود، در مسند خود باقی بماند؛ اما هیچکدام از حدس و گمان هایی که زده می شد درست از آب درنیامد و به نظر می رسد علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در نهایت بر مسند ریاست بانک مرکزی تکیه بزند. فردی که در دوران ریاست او بر بازار بورس و سرمایه این سازمان روزهای نسبتاً خوشی را تجربه کرده است.

دولت نهم، آغاز راه برای علی صالح آبادی

نام علی صالح آبادی ابتدا در دولت نهم مطرح شد. وی ابتدا در سال ۸۴ به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس منصوب شد و سال بعد، یعنی خرداد ۸۵ بعد از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی شورای عالی بورس، به ریاست این سازمان انتخاب شد.

صالح آبادی که حدود یک دهه ریاست بازار سرمایه را برعهده داشت، در آذرماه ۹۳ از این سمت استعفاء کرد و هم اکنون به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات مشغول فعالیت است.

از دیگر سوابق اجرایی صالح آبادی می توان به مدیریت تالار منطقه ای بورس کرج، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد  اجرایی فرمان امام اشاره کرد. وی همچنین عضو کمیته فنی هیأت خدمات مالی اسلامی IFSB می باشد.

واکنش ها نسبت به گزینه ی ریاست بانک مرکزی

برخی از فعالان بازار بورس اعتقاد دارند انتخاب علی صالح آبادی به عنوان گزینه ای کاربلد و بورسی می تواند باعث رونق بازار سهام شود؛ اما در مقابل عده ای هم اعتقاد دارند این انتخاب می تواند از جمله اشتباهات بزرگ دولت سیزدهم باشد.

در کل می توان اقدامات مثبت صالح آبادی در دوران ریاستش بر سازمان بورس را ارزشمند دانست که از جمله می توان طراحی و راه اندازی سامانه کدال (سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات) را نام برد.

حال باید دید ظرف روزهای آتی ریاست صالح آبادی به صورت رسمی اعلام می شود یا همچنان گمانه زنی ها ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.