پارسایی: مسئولین یا خوابند یا خودشان را به خواب زده اند

Print Friendly, PDF & Email

تنها در یک پرواز شاهد خروج نافرجام تعداد زیادی از نخبگان بودیم به طوریکه دانشگاههای کشورهای دیگر را تکان داد اما ما اصلا به روی خود نیاوردیم که چرا این همه نخبه باید کشور را ترک کنند.بدون شک اگر شایسته سالاری حاکم باشد نخبه های ما هرگز حاضر نیستند که جلای وطن کنند.

کد خبر : 1192
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 1:50
پارسایی: مسئولین یا خوابند یا خودشان را به خواب زده اند
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“در پی مورد اصابت قرار گرفتن بوئینگ ۷۳۷ که ایران را به مقصد اوکراین ترک می کرد و متأسفانه باعث داغدار شدن جمعی از هموطنانمان به همراه تعدادی از مسافران خارجی شد شائبه هایی زیادی مطرح می شود که یکی از آنها حمله ی سایبری دو طرف ایران و امریکا به سامانه های پهبادی و موشکی یکدیگر بود در این ارتباط پارسایی نماینده ی مردم شیراز و عضو کمیسیون اصل نود به خبرنگار پارلمانی وقت خبر توضیح داد: شائبه ی حمله ی سایبری و در نتیجه اختلال در سامانه ی موشکی پذیرفتنی نیست زیرا این موضوع نه در صحبتهای فرماندهی محترم سپاه و نه فرمانده ی هوا وفضای سپاه شنیده نشد زیرا ما تعداد زیادی پرواز در آن ساعت داشتیم و باید در جای دیگر هم اتفاق می افتاد.

عضو کمیسیون اصل نود در پاسخ به این سؤال که چرا باید در یک پرواز بیش از ۱۰۰ نخبه از کشور خارج شوند گفت: این اوج بی تدبیری و بی تفاوتی ما مسئولین را می رساند و اگر مسائل مختلف در راستای منافع ملی در کشور اتفاق می افتاد باید پشت این سامانه ها شاهد حضور نخبه ها می بودیم که تشخیص می داد و این اشتباه را نمی کرد.

پارسایی ادامه داد: مجلس نباید به راحتی از کنار این مسئله بگذرد از طرفی افراد زیادی جان خود را از دست دادند و در طرف دیگر تعداد زیادی نخبه را از دست دادیم که مجلس واکنشی نشان نداده است و انگار که اتفاقی نیفتاده است. بعد از گرانی بنزین و اتفاقاتی که افتاد و افراد زیادی جان خود را از دست دادند مجلس تنها به یک جلسه ی غیر علنی اکتفا کرد اینها نشان میدهد که مسئولین یا خوابند یا خودشان را به خواب زده اند. مهمترین سرمایه های هر کشوری منابع انسانی آن هستند در حالیکه مشاهده می کنیم تنها در یک پرواز شاهد خروج نافرجام تعداد زیادی از نخبگان بودیم به طوریکه دانشگاههای کشورهای دیگر را تکان داد اما ما اصلا به روی خود نیاوردیم که چرا این همه نخبه باید کشور را ترک کنند.بدون شک اگر شایسته سالاری حاکم باشد نخبه های ما هرگز حاضر نیستند که جلای وطن کنند.

پارسایی با انتقاد از قضاوت شتابزده ی مسئولین هواپیمایی کشور که قویاً اصابت موشک را رد می کردند گفت: من اعلام کردم که افرادی خاطی و مسئولند همچنان بخواهند در پست های خود باقی بمانند و استعفا ندهند و یا توسط مقامات ارشد برکنار نشوند و یا استیضاح وزیر راه که به دنبالش هستم به حد نصاب نرسد ترجیح می دهم در همین مدت باقی مانده ی از عمر مجلس استعفاء بدهم نه اینکه بخواهم تصمیم بگیرم که برای دور بعدی حضور داشته باشم یا خیر؟ من در برهه های مختلف انفعال مجلس را دیدم در حوادث آبان ماه که به دنبال استیضاح چند نفر در مجلس بودم هرگز هیئت رئیسه ی مجلس اجازه نداد یا موارد مشابه دیگر مانند طرح تک نرخی کردن بنزین که در طرح کمیسیون تلفیق اجازه ی مطرح شدن پیدا نکرد وقتی این موارد اتفاق می افتد که جزو شئونات نمایندگان است که به قضیه های این چنینی ورود کنند اما شرایطش فراهم نیست یعنی خیلی بود و نبود ما فرقی نمی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.