افزایش قیمت مرغ در راه است

شنیده ها از این حکایت دارد که قیمت مرغ در هفته آینده از 45 هزار تومان عبور خواهد کرد.
کد خبر : 11931
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 13:27
افزایش قیمت مرغ در راه است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، قیمت مرغ در روزرهای اخیر در حالی روند افزایشی به خود گرفته که قیمت مصوب این محصول همچنان هر کیلو گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان می باشد. کمبود نهاده های دامی دیگر تبدیل به پاشنه آشیل بازار مرغ شده است. به طوریکه به محض کمبود این نهاده ها، شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم.

کمبود نهاده های دامی، حدوداً سه سالی است که گاه و بیگاه گریبان مرغداران را می گیرد؛ اما از طرف دیگر، دپوی میلیون ها تن از این نهاده ها در گمرکات کشور، تحت عنوان رسوب کالا وضعیت عجیبی را در بازار مرغ به وجود آورده است.

یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی این است که تنها عده معدودی می توانند با دلار ۴۲۰۰ تومانی این گونه نهاده ها را وارد کنند. از طرفی این افراد با عدم ترخیص نهاده ها از گمرک به بهانه های واهی سبب کمبود این محصولات در بازار می شوند. در نتیجه حاشیه سود خود را افزایش می دهند.

بخش قابل توجهی از این محصولات نیز به خارج از کشور قاچاق می شود. این امر خود موجب کاهش محسوس عرضه نسبت به تقاضا است و به نوعی به گرانتر شدن قیمت نهاده ها کمک می کند.

قیمت مرغ با ورود مستقیم رئیس جمهور قابل کنترل است

در شرایطی که در سه سال گذشته این دست مشکلات بازار مرغ را دچار آشوب نموده است، نیاز است رئیس جمهور شخصاً وارد عمل شوند و دستور ویژه ای برای پیگیری موضوع صادر کنند. اقدامی که نیاز بود در دولت دوازدهم پیگیری و انجام شود.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که آقای رئیسی خیلی صریح و فوری دستور دهند واردات نهاده های دامی با ارز نیمایی آزاد شده و کلیه دپو کنندگان نهاده های دامی هر چه سریعتر آنها را در بازار عرضه کنند. بدون تردید در صورتی که شخص رئیس جمهور در این موضوع ورود نکند، روز به روز شاهد بحران بیشتر در بازار مرغ و رکورد شکنی های قیمت آن خواهیم بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.