علت افزایش پی در پی قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت سکه و طلا و علت افزایش پی در پی آن

دبیر اتحادیه طلا: نوسانات نرخ ارز در بالا رفتن قیمت طلا و سکه تأثیرگذار بوده است که همین افزایش قیمت سبب کاهش تقاضا در بازارهای داخلی شده است
کد خبر : 12061
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 23:09
قیمت سکه و طلا و علت افزایش پی در پی آن
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در پاسخ به این سوال که قیمت طلا و سکه را در آینده چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: به دلیل افزایش انس جهانی و نوسانات نرخ ارز، همچنین افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد ماه، در صورتی که در روزهای آتی اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و نوسانات نرخ ارز و انس جهانی افزایش زیادی نداشته باشد، احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد یا ممکن است در همین محدوده بماند.

قیمت طلا و سکه در بازار 

امروز نیز مانند روزهای گذشته بازار طلا و سکه دستخوش نوسان بود. در معاملات امروز اولین نرخ سکه آزادی طرح جدید ۱۱۹،۶۳۰،۰۰۰ ریال بود که این مبلغ تا ساعت ۵ عصر به ۱۲۱،۳۱۰،۰۰۰ ریال رسید. اما امروز هر قطعه سکه آزادی طرح قدیم در ابتدا با نرخ ۱۱۳،۹۸۰،۰۰۰ ریال معامله شد و این مبلغ تا ساعت ۵ عصر به ۱۱۴،۹۸۰،۰۰۰ ریال رسید.

اقتصاددانان بر این باورند که قیمت جهانی طلا تحت تأثیر نگرانی از تأثیرات مخرب اقتصادی گسترش کرونای دلتا در جهان افزایش یافت. هر چند بالا رفتن نرخ دلار موجب شد، رشد قیمت طلا محدود شود.

قیمت طلا در بازارهای جهانی 

قیمت خرید نقدی هر انس طلا در بورس لندن تا ساعت ۱۳:۴۰ به وقت تهران ۰.۴۰ درصد رشد کرده و به مبلغ ۱،۷۸۷.۴۸ دلار رسید. همچنین قیمت پیش خرید هر انس طلای امریکا نیز تا ساعت ۱۴:۳۰ به مقدار ۰.۳۴ درصد بالا رفت و به مبلغ ۱،۷۹۰.۱۰ دلار رسید.

اتفاقی که ممکن است در این هفته بر بازارهای مالی تأثیر بگذارد اجلاس سالانه فدرال رزرو در تاریخ ۲۷ آگوست است که به صورت مجازی برگزار می شود و قرار است رئیس بانک مرکزی امریکا در این اجلاس در مورد چشم انداز اقتصادی امریکا سخنرانی کند.

توصیه های مهم به خریداران سکه و طلا 

افرادی که می خواهند در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنند، باید دو محدوده قیمت را خوب به خاطر بسپارند: اولین محدوده مهم، در مورد قیمت سکه برای زمانی است که محدوده قیمت به یازده میلیون و دویست هزار تومان می رسد که در صورت عبور قیمت سکه از این مبلغ تقاضای خرید به شدت افزایش می یابد.

دومین محدوده مهم، محدوده قیمت ده میلیون و هشتصد هزار تومان است که رسیدن به این محدوده منجر به افزایش فشار برای فروش خواهد بود. سرمایه گذاران محترم حتماً به این دو محدوده بسیار دقت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.