تاجگردون؛ از فرزند مباشرخان تا دریافت حقوق های نجومی

غلامرضا تاجگردون؛ عضو هیأت مدیره بیمه سرمد با دریافت حقوق نجومی و کارت های هدیه چندصد میلیونی حاشیه ساز شد
کد خبر : 12085
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 17:44
تاجگردون؛ از فرزند مباشرخان تا دریافت حقوق های نجومی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، غلامرضا تاجگردون فعالیت اجرایی خود را از سال ۶۹ با سمت مدیر کل دفتر تحقیقات و سیاست های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی آغاز کرد. وی همچنین مدیریت در رده های مختلف دولتی و نمایندگی مردم گچساران را در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تجربه کرد.

اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم به دلیل آنچه که اتهامات مالی گفته شد، مورد تأیید قرار نگرفت و وی نتوانست راهی مجلس یازدهم شود.

یکی از حواشی مهم پیرامون تاجگردون، مدرک دکترای وی می باشد که در سال ۲۰۰۸ از موسسه گلوبال بیزینس در بلژیک اخذ کرده است. طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران این موسسه در فهرست دانشگاه های مورد تأیید این وزارتخانه نیست. در نهایت مدرک دکترای وی به رسمیت شناخته نشد.

تاجگردون: من فرزند مباشرخان هستم

تاجگردون در نشستی با مردم آرو از توابع شهرستان دماوند در تعریف و تمجید از خود گفته بود: من فرزند مباشرخان هستم. این اظهارنظر موجب واکنش های بسیاری از جمله واکنش نوه ملک منصور خان باشتی شد. دکتر شاپور باشتی در پاسخ تاجگردون گفته بود: این داستان سال هاست برای اهلش هم تمام شده، چه رسد به نااهلان.

از حمایت کردن از روحانی تا توهین به رئیسی

غلامرضا تاجگردون در سال ۹۶ و در ستاد انتخاباتی حسن روحانی، خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: ما با روحانی به جهنم می رویم؛ ولی با شما به بهشت هم نمی رویم. همچنین در همایش انتخاباتی روحانی در یاسوج در پاسخ به صحبت رئیسی که “برجام چک سفیدی است که پاس نمی شود”، گفته بود: شما مسیر بانک را بلد نیستی می خواهی بروی چک برجام را پاس کنی؟

عضو هیأت مدیره بیمه سرمد و دریافت حقوق نجومی

پس از اینکه تاجگردون از راهیابی به مجلس یازدهم باز ماند، به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره بیمه سرمد منصوب شد که حاشیه های فراوانی داشت. حدود یک ماه پیش خبرگزاری فارس فیش حقوق نجومی تاجگردون را منتشر کرد که در دو ماه ابتدایی سال به ترتیب ۷۳ و ۸۵ میلیون تومان دریافت کرده است.

همچنین گفته می شود یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته توسط وی، گرفتن تعداد زیادی کارت هدیه و کارت خرید از فروشگاه شهروند با مبالغ چند صد میلیونی است که با پیگیری های صورت گرفته، تنها بخشی از آنها به شرکت بازگردانده شده است.

تصمیم عجیب مدیرعامل بانک صادرات درباره تاجگردون

در حالیکه تمام شواهد نشان از دریافت مبالغی خارج از عرف توسط غلامرضا تاجگردون دارد، حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات، در نامه ای به مراجع ذیصلاح تمامی مزایا و حقوق دریافتی توسط تاجگردون را قانونی دانست.

همچنین از آنجایی که بانک صادرات سهام مدیریتی بیمه سرمد را در اختیار دارد، تلاش می کند با برگزاری زودهنگام مجمع عمومی، هیأت مدیره جدیدی جایگزین هیأت مدیره قبلی بیمه سرمد کند.

نکته قابل تأمل این است که با توجه به استعلامات انجام شده، تاجگردون به دلیل دو شغله بودن امکان تصدی پست مدیریتی نداشته است؛ چرا که وی به عنوان رئیس هیأت مدیره موسسه مطالعات بانکداری اسلامی مشغول به کار بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.