نخستین جلسه دولت سیزدهم پس از انتخاب اعضای کابینه

رئیس جمهور در اولین جلسه رسمی دولت سیزدهم عنوان کرد: مسئولیت امور اجرایی کشور امانت و موهبتی بزرگ از طرف مردم است
کد خبر : 12194
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 16:30
نخستین جلسه دولت سیزدهم پس از انتخاب اعضای کابینه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، سید ابراهیم رئیسی امروز اولین جلسه رسمی دولت سیزدهم را تشکیل داد. ایشان با تبریک به وزیران منتخب گفت: امور اجرایی کشور مسئولیتی سنگین و امانتی بزرگ از طرف مردم بر عهده من و شماست. این امانت موهبتی است که باید در مسیر عدالت، رضای خدا و رفع مشکلات مردم و کشور از آن استفاده کنیم.

فساد ستیزی اصلی مهم در دولت جدید

رئیس جمهور در این جلسه اظهار داشت برای اجرای عدالت در کشور مهمترین اصل اجرای قانون است. ایشان با تأکید بر این نکته که باید دولت به عنوان خدمتگزار مردم تلاش خود را جهت رفع همه مشکلات به کار گیرد افزود: مهمترین کار در دولت سیزدهم مبارزه با رانت و فساد است و در این راه باید تمامی بسترهای فسادزا را از سر راه برداریم.

ایشان در ارتباط با رفع فساد از دستگاه های دولتی تصریح کرد: در مسیر مبارزه با عوامل فساد، پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ را پیش روی خود قرار می دهیم که به خوبی وظایف دستگاههای نظارتی را در اصلاح بسترهای فسادزا ترسیم کرده اند.

رئیسی در ادامه بحث خود از اهداف دولت جدید و وعده هایی که در زمان انتخابات داده شده است صحبت کرد. ایشان خاطر نشان کرد که باید دولت با مردم صادق باشد و تمام تلاش شبانه روزی خود را به کار گیرد تا به تمامی وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

اقدامات جدی دولت برای تولید و واردات واکسن کرونا

رئیس جمهور مسئله بیماری کرونا و وضعیت معیشت مردم را به عنوان یکی از مهم ترین مسائل روز کشور دانست و ضمن تشکر از تلاش های انجام شده قبلی تأکید کرد: باید دولت بتواند در مدت زمان کوتاهی در جهت واکسیناسیون و سلامتی مردم اقدامات جدی صورت بدهد.

وی در زمینه مبارزه و پیشگیری با بیماری کرونا اظهار داشت: باید اقدامات لازم جهت تولید واکسن داخلی و واردات واکسن به صورت جدی انجام شود.

در بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور به اهمیت رفع گرانی و تورم تأکید شد. ایشان با بیان اینکه اقتصاد و گرانی از مسائل مهم و اولویت دار کشور است گفت: به لطف خدا و کمک و مشارکت مردم و مسئولین اقدامات موثری را جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم صورت خواهیم داد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند نمی‌توان در زمان کوتاهی کارها را به سامان رسانید، اما با روحیه جهادی و انقلابی ثابت خواهیم کرد که می‌توان حتی در زمان کوتاه نیز به برخی از مشکلات با اقدامات درست فائق آمد.

آیت الله رئیسی همچنین تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی و شورای عالی هماهنگی قوای سه گانه را با دبیری دکتر محسن رضایی، به عنوان یکی از ظرفیت های مهم ایجاد شده توسط مقام معظم رهبری ضروری دانست. و بیان داشت که تشکیل این جلسات می تواند در زمان بروز بن بست ها در موضوعات مهم اقتصادی بسیار کمک کننده باشد.

حضور رئیس جمهور در بهشت زهرا

آیت الله رئیسی امروز پس از حضور در بهشت زهرا (س) و تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل (ره) و ادای احترام به مقام شهیدان انقلاب اسلامی به دیدار کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) رفت و پس از قدردانی از زحمات این عزیزان با اهداء گل به کارمندان این مجتمع روز کارمند را به آنان تبریک گفت.

ایشان در جمع کارکنان بهشت زهرا گفت: امروز در تقویم کشور ما روز کارمند است و من به عنوان خدمتگزار مردم این روز را به کارکنان دولت و شما عزیزان فداکار و جهادی تبریک می گویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.