تامین مسکن کارگران زن سرپرست خانوار با آورده نقدی ۳۰ میلیون تومانی

بسته حمایتی کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار در ستاد ملی زنان و خانواده به تصویب رسیده است. براساس این بسته حمایتی، زنان سرپرست خانوار به ویژه زنان کارگر سرپرست خانوارثبت نام شده در طرح اقدام ملی مسکن بر اساس دهک‌های درآمدی، اولویت بندی شده‌ و اقدامات ویژه‌ای در این بسته حمایتی برای آنها
کد خبر : 12237
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 21:41
تامین مسکن کارگران زن سرپرست خانوار با آورده نقدی ۳۰ میلیون تومانی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بر اساس اعلام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار، ۶۳ هزار نفر از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
براساس این تصویبنامه در راستای سیاست‌های کلی خانواده و بند (۳) سیاست‌های کلی مسکن و بندهای (ت) و (چ) ماده (۸۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار دهک‌های یکم تا ششم درآمدی به شرح پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.
براساس این مصوبه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت و فروش اقساطی برای هر واحد مسکونی با نرخ سود ۴ درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا سه، نرخ سود ۹ درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک های چهار تا شش، معافیت ۱۰۰ درصدی هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی، کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی توسط دولت، پرداخت ۳۰ میلیون تومان نیز به عنوان کمک بلاعوض توسط دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی ، بنیاد مستضعفان و حساب ۱۰۰ حضرت امام از جمله اقدماتی است که در این مصوبه پیش بینی شده است.
براساس تصویبنامه تعیین بسته حمایتی کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا شش درآمدی،‌ سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای مالکیت یک واحد مسکونی ۸۰ متری ، تنها ۳۰ میلیون تومان و هنگام تحویل واحد مسکونی خواهد بود و و مابقی هزینه آن در قالب تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض تامین می‌شود.
همچنین مطابق این تصویبنامه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه خود در زمینه تامین مصالح مورد نیاز پروژه های مسکونی گروه‌های هدف ، نهایت همکاری را در اجرای این مصوبه اعلام کرده است.
تهیه این بسته حمایتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و انتظار می رود با کاهش سهم آورده متقاضیان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حذف عوارض صدور پروانه ساختمانی، تامین مسکن کارگران زن سرپرست خانوار تسهیل شود.
تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ هیات وزیران درخصوص “تعیین بسته حمایتی کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا شش درآمدی” طی نامه شماره ۴۶۵۰۵ مورخ سوم مرداد ۱۴۰۰ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.