امضای تفاهمنامه جدید بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی

بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف تقویت سطح همکاری ها، تفاهمنامه جدیدی به امضا رساندند.
کد خبر : 12388
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 12:42
امضای تفاهمنامه جدید بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، چهار بانک ملت، تجارت، صادرات ایران و آینده با هدف افزایش سطح همکاری ها و کمک هرچه بیشتر به فعالیت های نوآورانه و دانشی در کشور، تفاهمنامه ای را با صندوق نوآوری و شکوفایی امضا کردند که این تفاهمنامه به امضای مدیران عامل هر چهار بانک خصوصی و همچنین رییس صندوق رسید.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه که دکتر دهنوی عضو هیات رییسه مجلس نیز در آن حضور داشت، با اشاره به این نکته که این بانک همواره آماده حمایت از فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در کشور است، تاکید کرد: بانک ملت پیش از این نیز در قالب همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، عزم خود را برای کمک به رونق اشتغال در کشور و حمایت از تولید و فعالیت های نوآورانه نشان داده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام ” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” رسالت بانک ها را در این زمینه سنگین و کلیدی خواند و از آمادگی بانک ملت برای کمک به تولید و رفع موانع در زمینه تامین مالی بخش های تولیدی دارای توجیه اقتصادی در کشور خبر داد.
دکتر بیگدلی از صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک مجموعه دانشی ارزش آفرین یاد کرد و تاکید کرد: در اقتصاد دانش بنیان، ارزش ها به خوبی درک شده و روی آن سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است و کشور ما هم به دلیل بهره مندی از نیروی جوان، مزیت قابل اتکایی در زمینه نوآوری دارد.
مدیرعامل بانک ملت با اظهار خرسندی از این نکته که در سال های اخیر مکانیزم هایی برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان، طراحی شده است، گفت: بانک ملت هم در این سال ها اقدامات خوبی همچون سرمایه گذاری روی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه انجام داده است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت خود را مکلف به همراهی با حوزه اقتصاد دانش بنیان می داند، خاطرنشان کرد: این بانک ایده های زیادی دارد که آمادگی به اشتراک گذاشتن آنها را دارد ضمن این که از تمام ظرفیت های خود برای حمایت از شرکت های نوآور و دانش بنیان استفاده خواهد کرد.
دکتر وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این جلسه از همکاری و حمایت نظام بانکی و به ویژه بانک ملت از فعالیت های این صندوق و کمک به شرکت های دانش بنیان سپاسگزاری و اظهار امیدواری کرد که با به میدان آمدن تمامی بانک ها، این عرصه بیش از پیش رونق پیدا کند.
بر اساس این گزارش، دکتر بیگدلی در پایان این جلسه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: خودکفایی و عدم وابستگی به خارج از کشور نیاز به محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان دارد چرا که این شرکت ها با توجه به سطح دانش و ارتباطات علمی که با دنیا دارند می توانند محصولات با کیفیت و به روزی را تولید کرده و باعث کاهش وابستگی اقتصادی و علمی کشور به خارج شوند.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.