پتروشیمی جم، تعالی سازمانی در دوران تحریم و کرونا

«حرکت در مسیر سرآمدی محدود به دوره خاصی نیست و پتروشیمی جم با باور این موضوع با آرایش جدید در مدیریت راهبردی، ساختار، منابع انسانی و فناوری اطلاعات متناسب با شرایط محیطی امروز، حتی در شرایط سخت دوران تحریم و کرونا، مسیر سرآمدی خود را تحکیم و تقویت نمود.»
کد خبر : 12478
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 15:37
پتروشیمی جم، تعالی سازمانی در دوران تحریم و کرونا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم؛ محمدحسین پاشنه طلا، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات این شرکت با بیان مطلب فوق افزود: در سال ۱۳۹۹ ضمن تلاش بر حفظ پایداری تولید و همچنین کسب بالاترین رکوردهای تولید در تمام ادوار، تمرکز ویژه‌ای بر حوزه‌های نرم نیز داشتیم که از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده می‌توان به شناسایی و بهبود فرآیندهای کسب و کار، توسعه سرویس‌های متنوع فناوری اطلاعات و حرکت به سوی یک سازمان فرآیند محور اشاره کرد. در این زمینه تحلیل روش‌های اجرایی موجود زنجیره تامین شرکت و مدل‌سازی فرآیند زنجیره تامین و همچنین مدل‌سازی فرآیند بازاریابی و فروش شرکت در دستور کار قرار گرفت و مدل‌های بهبود زنجیره تامین و بازاریابی و فروش تدوین گردید که در شرف بازبینی فاز دوم است.

وی افزود: از طرف دیگر در راستای برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت که در دو سال اخیر فرموله و پیاده‌سازی کردیم و به منظور کنترل و ارزیابی نتایج آن و نتایج خودارزیابی تعالی سازمانی، در رویداد صحه‌گذاری پروژه‌های بهبود بر مبنای EFQM 2020 شرکت کرده و به عنوان اولین شرکت تحت ارزیابی و صحه‌گذاری پروژه‌های بهبود بر اساس این مدل قرار گرفته و کیفیت تعالی سازمان در این زمینه را مورد ارزیابی قرار دادیم.

محمدحسین پاشنه طلا خاطرنشان کرد: فرآیند ارزیابی شامل بررسی و صحه‌گذاری پروژه‌ها در حوزه‌های جهت‌گیری، اجرا و نتایج، منطبق بر مدل EFQM  است که ضمن مطالعه روند پیشرفت پروژه‌ها، میزان همسویی و تاثیر آنها را در تحقق اهداف استراتژیک شرکت مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات پتروشیمی جم ادامه داد: در این دوره از ارزیابی و صحه‌گذاری، شرکت پتروشیمی جم با سه پروژه “تحلیل و طراحی نقشه ذینفعان پتروشیمی جم”، “طراحی و ساخت بویلر” و “سامانه جامع نرم‌افزار بهره‌برداری” شرکت کرد که در واقع این سه پروژه نامزدهایی از میان بیش از ۷۰ پروژه در حال اجرا در جم هستند که بدین ترتیب نمونه‌ای از پروژه‌های راهبردی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت را ارائه و در بوته ارزیابی صحه‌گذاران قرار دادیم.

پاشنه طلا عنوان کرد: اعتقاد داریم امروز پتروشیمی جم بر مدار مدیریت استراتژیک راهبری می­شود و پروژه‌های خود را همسو با راهبردهای شرکت برای نیل به اهداف استراتژیک خود تعریف می‌نماید. پتروشیمی جم پیشرو و پشتیبان تعالی سازمانی بوده است، به گونه‌ای که در سال ۱۳۸۸ نیز میزبان اولین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی بر اساس مدل EFQM بوده و امروز نیز میزبان اولین ارزیابی در زمینه صحه‌گذاری پروژه‌ها بر مبنای نسخه جدید ۲۰۲۰ است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات پتروشیمی جم، پرچم‌داری پتروشیمی جم به عنوان اولین‌ها در حوزه تعالی نشان از پیشرو بودن و پایداری این مجموعه عظیم در توسعه و گسترش فرهنگ تعالی و توانمندسازی صنعت پتروشیمی است.

وی در پایان از زحمات دبیرخانه جایزه تعالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ارزیابان حاضر در این رویداد و همچنین پشتیبانی مدیریت ارشد و پرسنل حاضر در این رویداد تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.