بهترین صبحانه ها در اقامتگاه های بوم گردی جزیره قشم

یکی از جذابیت‌های اصلی سفر به مناطقی که فرهنگ بومی خاصی دارند تجربه طعم‌های رایج منطقه است. غذای محلی بخشی از فرهنگ یک سرزمین است که بیانگر واقعیت‌های عینی مربوط به تاریخ، جغرافیا و طبیعت مردم یک اقلیم است. سفر به جنوب ایران وقتی تمام و کمال است که غذاهای محلی را امتحان کرده و از چشیدن طعم‌های تازه نهراسید.
کد خبر : 13444
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 10:55
بهترین صبحانه ها در اقامتگاه های بوم گردی جزیره قشم
Print Friendly, PDF & Email

خاص ترین اقامتگاه‌های بوم گردی جزیره قشم

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که در سفر عادت‌های همیشگی خود را به چالش بکشند. به عنوان مثال اگر فکر می‌کنید هرگز نمی‌توانید جایی غیر از یک تخت راحت بخوابید، بد نیست اگر با اقامت در اقامتگاه بوم گردی این تصور خود را به چالش بکشید. خوابیدن در رختخواب‌های سنتی ممکن است برای شما خاطره‌ای از کودکی تداعی کند، حال و هوای شما را به کلی دگرگون نماید. پس ترک عادت همیشه هم موجب مرض نیست.

 

برای مشاهده و رزرو اقامتگاه بوم گردی قشم کلیک کنید

وجود اقامتگاه‌های بوم گردی فرصتی را به افراد می‌دهد که زندگی متفاوتی خارج از فرهنگ اصلی خودشان را زیست کنند. این شکل تجربه از نزدیک، برای انسان دستاوردهایی دارد که به مرور زمان در شیوه زندگی افراد به شکل مثبت نمایان می‌شوند. اگر به جایی مانند قشم سفر می‌کنید، بد نیست برای لمس فرهنگ جنوب ایران در اقامتگاه بوم گردی اقامت کنید. در این نوع اقامتگاه‌های قشم که اغلب توسط مردم بومی جزیره مدیریت می‌شوند، به خوبی با فرهنگ بومی قشم آشنا می‌شوید. این جزیره عمر تاریخی و جغرافیایی بسیار زیادی دارد و پر از قصه‌های جذاب اصیل است که همچنان اصالت خود را باقی نگه داشته‌اند.

در این مطلب قصد داریم اقامتگاه‌های بوم گردی را به شما معرفی کنیم که صبحانه‌های محلی قشم را سرو می‌کنند. در اغلب این اقامتگاه‌ها صبحانه به صورت رایگان برای مسافران سرو می‌شود. خوب است بدانید که صبحانه‌های محلی قشم بسیار متنوع و متفاوت هستند. پس خودتان را با نان و پنیر یا تخم مرغ ساده که همه جا در دسترس هستند، سیر نکنید.

 

صبحانه‌های محلی در بوم گردی های قشم

در میان انواع غذاهای محلی قشم، چند غذا هستند که مردم بومی منطقه آنها را بیشتر به عنوان صبحانه می‌خورند. کلمبا یکی از غذاهای بسیار جذاب و عجیب است که از ترکیب گندم با ماهی حاصل می‌شود. ممکن است این ترکیب در ذهن شما حاصل جالبی نداشته باشد اما موضوع همین است که بتوانید ذائقه ثابت خود را به چالش بکشید و با طعم‌های جذابی چون طعم کلمبا شگفت زده شوید. صبحانه جذاب دیگری که می‌توانید در قشم از آن لذت ببرید نان توموشی است. این نان که در طبخ آن پنیر و تخم مرغ به کار می‌رود، با سس‌های مختلف جنوبی سرو می‌شود. در اغلب اقامتگاه‌ بوم گردی قشم می‌توانید این نان محلی خوشمزه را امتحان کنید. یکی دیگر از غذاهای محلی که حیف است به قشم بروید و آن را نچشید مهیاوه است. تهیه مهیاوه سخت و زمان‌بر است که زنان سخت‌کوش قشم به خوبی از پس آن بر می‌آیند.

 

 اقامتگاه بوم گردی خانه دوست

این اقامتگاه زیبا و اصیل که بنای ساختمان آن عمری به قدمت ۸۰ سال دارد در منطقه سوزا در فاصله ۳۵ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. ساختمان اقامتگاه در حیاطی به وسعت ۱۴۰۰ متر قرار دارد. در همین حیاط نیز رستورانی بومی وجود دارد که بین ساعت ۷ تا ۹ صبح به سرو صبحانه برای مسافران اقامتگاه می‌پردازد. سرویس صبحانه برای اغلب اتاق‌ها رایگان است. البته این اقامتگاه چون انواع مسافران را در نظر می‌گیرد، اتاق‌هایی ارزان‌تر را بدون سرویس رایگان صبحانه به گردشگرهایی ارائه می‌دهند که می‌خواهند سفری ارزان را تجربه کنند.

فاصله خانه دوست تا اغلب جاذبه‌های جزیره قشم بسیار کم است. با اقامت در این مکان به سادگی می‌توانید از قشم و مناطق اطراف آن لذت ببرید.

اقامتگاه بوم گردی نخل ناخدا

بوم گردی نخل ناخدا یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های اصیل قشم است. این مکان دوست داشتنی بین دو روستای دیدنی سهیلی و هفت رنگو واقع شده است. روستای سهیلی بام قشم به حساب می‌آید و بیشترین ارتفاع را در این منطقه دارد. نخل ناخدا به صورت شبانه روزی میهمانان خود را می‌پذیرد و تمام امکانات مورد نیاز برای اقامت در جزیره را برای آنها فراهم می‌کند. ساختمان بزرگ این اقامتگاه در حیاطی وسیع قرار گرفته و انواع اتاق‌های دو، سه، چهار، پنج، شش نفره و همچنین سوئیت‌های خانوادگی را به مسافران خوش ذوق قشم عرضه می‌کند.

 

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا در منطقه طبل که فاصله بسیار کمی تا شهر قشم دارد واقع شده است. صبحانه‌هایی که پرسنل خوش برخورد این اقامتگاه برای مسافران جزیره تدارک می‌بینند خاص و جذاب هستند. این مکان نیز توسط مردم بومی قشم مدیریت می‌شود که فضای گرم و صمیمی را برای گردشگرها فراهم کرده‌اند. امکانات رفاهی در اتاق‌های مختلف که با قیمت‌های متنوع در اختیار مسافران قرار می‌گیرند، متغیر هستند. بعضی اتاق‌ها سرویس فرنگی و حمام مجزا دارند. تمام اتاق‌های این مجموعه بسیار تمیز و زیبا هستند که خاطرات خوشی را برای گردشگرهای قشم رقم زده‌اند.

 

اقامتگاه بوم گردی کاکا

این اقامتگاه دنج و زیبا سوئیت و اتاق‌های متنوعی  را با قیمت‌های مختلف به مسافران قشم اجاره می‌دهد. مسافران این اقامتگاه وقتی از گردش به محل اقامت خود بازمی‌گردند، خانم‌های با سلیقه با سینی چای از آنها پذیرایی می‌کنند و خستگی را از تن مسافران جزیره بیرون می‌برند. اقامتگاه کاکا یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که قصد دارند ارزان سفر کنند. این اقامتگاه اتاق‌هایی با قیمت‌هایی مناسب دارد که بسیار دنج، صمیمی و پاکیزه هستند. در این ساختمان قدیمی که در حیاط هزار متری قرار دارد، همه چیز ساده و آرام برگزار می‌شود. میهمانان این اقامتگاه تجربه خود از اقامت در این مجموعه را در سایت جاباما به خوبی منعکس کرده‌اند.

جزیره قشم دارای اقامتگاه های بوم گردی زیادی است که هر کدام جذابیت‌های خاص خود  را دارند. در سایت جاباما می‌توانید به جزییات مربوط به اقامتگاه‌هایی که در این متن معرفی شدند، همچنین به فهرست دیگر اقامتگاه‌های بوم گردی جزیره قشم دسترسی پیدا کنید. کافی است در کادر مربوط به نام مقصد، قشم را وارد کنید. جاباما فهرستی از اقامتگاه‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. با اعمال فیلترهای مختلف مانند بازه قیمتی برای هر شب و نوع اقامتگاه می‌توانید به سادگی گزینه مورد نظر خود را در جاباما مشاهده و رزرو کنید. خدمات جاباما رایگان است و در اولین رزروی که در سایت یا اپلیکیشن جاباما انجام دهید برای شما تخفیفی لحاظ می‌شود. البته تعداد شهرهایی که جاباما پوشش می‌دهند بسیار زیاد است به طور مثال اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید برای دسترسی به اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان هم می‌توانید به جاباما مراجعه کنید.

سفر شما سلامت و خوش!

وقت خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.