رشد نسبی ارزش معاملات خُرد

سقوط سنگین شاخص بورس / نقشه بازار قرمز شد

امروز شاخص‌های بازار سهام نزول کردند و اکثر قریب به اتفاق نمادهای بازار قرمزپوش شدند.
کد خبر : 13837
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 14:58
سقوط سنگین شاخص بورس / نقشه بازار قرمز شد
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۳ هزار و ۲۶۳ واحدی در سطح ۳۵۹ هزار و ۹۸۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۳ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد قرار گرفت.

رشد نسبی ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان بود که ۴۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اما ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان رسید که ۳۲ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «اپال»، «قرن» و «دارو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «بکهنوج» و «چخزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شسینا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فجهان و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

نقشه‌ی سرخ بورس

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۸۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۳ نماد بورسی و ۲۶ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۰۵ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۸۵ نماد بورسی و ۱۲۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.