رئیس کمیسیون قضائی مجلس: نباید آن‌قدر دست پلیس بسته باشد که رگ مأمور را بزنند!

رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا این حد نباید دست نیروی انتظامی بسته باشد تا جایی که سر و رگ مأمور را بزنند، گفت: در پی این خواهیم بود در قالب طرح یا لایحه بتوانیم موضوع را با همفکری نیروهای نظامی و انتظامی پیگیری و اصلاح کنیم.
کد خبر : 14086
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 9:55
رئیس کمیسیون قضائی مجلس: نباید آن‌قدر دست پلیس بسته باشد که رگ مأمور را بزنند!
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از خبرگزاری تنسیم، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در واکنش به شهادت ناجوانمردانه یک مأمور پلیس به‌دست اوباش در شیراز و درباره ضرورت اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأموران پلیس اظهار کرد: واقعاً تا این حد نباید دست نیروی انتظامی بسته باشد تا جایی که سر و رگ مأمور را بزنند! در هیچ کجای دنیا نیز چنین چیزی وجود ندارد، هرچند متأسفانه با جوّ سنگین ایجادشده توسط رسانه‌های امپراطوری، کوچکترین برخوردهای نیروی انتظامی نیز تخریب می‌شود و این یک نمونه مظلومیت نیروی انتظامی حتی در برخورد با شَقی‌ترین افراد است.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در همین رابطه مردم ما باید هوشیار عمل کنند و توجه کافی داشته باشند، به‌طور مثال اگر در همین قضیه (شهادت مأمور پلیس به‌دست اوباش در شیراز) پلیس به پای فرد شرور شلیک می‌کرد، آیا مردم ما مقابل جو رسانه‌ای ایجادشده توسط رسانه‌های بیگانه، توجه کافی داشتند که آن را خنثی کنند و به آن اعتنا نکنند؟! به‌فرض مثال اگر قانونی وضع کنیم و به نیروی انتظامی اختیار دهیم که در مقابل حمله افراد شرور بتواند تیراندازی کند، آیا مردم ما مقابل جو سنگین رسانه‌ای ایجادشده توسط دشمن، هوشیار هستند؟ لذا نگرانی ما واقعاً در این بحث است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: در هیچ کجای دنیا قابل پذیرش نیست که پلیس حین برقراری امنیت، آرامش و مقابله با عربده‌کشی اوباش، توسط فردی شرور و جانی، ذبح شود.

غضنفرآبادی درباره گله‌مندی مأموران انتظامی بر عدم حمایت کافی قانونی از آن‌ها در مراجع قضائی خاطرنشان کرد: در این رابطه مراجع قضائی واقعاً باید هوشیار باشند؛ اکنون قدری شهامت از مأموران گرفته شده است؛ این مأمور باید سرش بریده شود اما نتواند یک شلیک کند!

این نماینده مجلس تصریح کرد: به‌نظر من اگر در این رابطه نقص قانونی وجود دارد، باید فوراً به آن رسیدگی شود، چند روز دیگر مردم موضوع را فراموش کنند لذا اکنون وقت اصلاحات قانون مذکور است.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس ضمن ابراز تأثر و تأسف از شهادت مأمور پلیس در شیراز و تسلیت به خانواده این شهید گفت: با چنین وضعی نیروی انتظامی آیا می‌تواند با اوباش درگیر شود؟ البته این نخستین مورد نبوده، در برخی از موارد چشم مأمور پلیس را کور کردند یا دست و پای مأمور را شکستند که نباید این اتفاق روی دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا شما به‌عنوان رئیس کمیسیون قضائی مجلس به‌دنبال پیگیری اصلاح قوانین در این رابطه خواهید بود”، یادآور شد: حتماً پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و در پی این خواهیم بود در قالب طرح یا لایحه بتوانیم موضوع را با همفکری نیروهای نظامی و انتظامی پیگیری و اصلاح کنیم البته گلایه‌مندی دوستان درباره نقص قوانین مربوطه به‌کارگیری سلاح جای خود دارد اما من واقعاً اطلاعی ندارم که این‌قدر قانون نقص داشته باشد اما اگر دارای نقص باشد باید سریعاً اصلاح شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.