شفاف سازی بانک گردشگری درخصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی

پاسخ بانک گردشگری در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی درخصوص معافیت سود تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی از پرداخت مالیات و بازگشت ذخایر مالیاتی سال قبل برای سازمان بورس
کد خبر : 14371
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 20:16
شفاف سازی بانک گردشگری درخصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از نبض بازار،بانک گردشگری در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی درخصوص معافیت سود تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی از پرداخت مالیات و بازگشت ذخایر مالیاتی سال قبل برای سازمان بورس شفاف سازی کرد.

شفاف سازی بانک گردشگری در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده

باتوجه به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر آثار مالی صدور حکم دیوان عدالت اداری در خصوص معافیت سود تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی از پرداخت مالیات و بازگشت ذخایر مالیاتی به استحضار می‌رساند، رای صادره توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم مقرر در پاراگراف دوم بند (د) شیوه نامه رسیدگی خرید‌های ارزی، سرپرست محترم سازمان امور مالیاتی کشور که بر مطالبه مالیات بر درآمد از فرآیند تسعیر نرخ ارز درخصوص ارز‌های خریداری شده توسط مؤدیان که از موجودی‌های فروش نرفته یا مصرف نشده آن‌ها محسوب میشود، دلالت دارد.

با توجه به اینکه موضوع بخشنامه مذکور، شیوه رسیدگی مالیاتی هماهنگ و متناسب با درآمد حاصله فعالیت سوداگرانه برخی اشخاص است که با توجه به تحولات ارزی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ مبادرت به خرید ارز به هرطریق از بانک مرکزی ج. ا. ا کردهاند و مضافاً اینکه در توضیحات رای مذکور به اشخاص حقیقی خریدار ارز از بانک مرکزی ج. ا. ا که فعالیتشان خرید و فروش ارز نیست، اشاره شده است؛ لذا شمولیت آن بخشنامه به بانک‌ها و تفسیر موجودی ارز فروش نرفته یا مصرف نشده و تعمیم آن به تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی دارای ابهام است و تبیین آن در صلاحیت سازمان محترم امور مالیاتی است.

در نتیجه تعیین آثار مالی حکم مزبور منوط به صدور بخشنامه توسط آن سازمان محترم در این خصوص است که در صورت رفع ابهام، مراتب سریعا به استحضار فعالان محترم بازار سرمایه خواهد رسید.

 

شفاف سازی بانک گردشگری درخصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.