مقایسه گلکسی S۲۱ FE با شیائومی ۱۱T Pro کدام را بخریم؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، دو غول فناوری در عرصه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند به‌تازگی از مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرده‌اند که می‌توانند لقب پرچمداران قاتل را به خود اختصاص دهند و رقیب سرسختی برای سایر گوشی‌های هوشمند باشند. گوشی گلکسی S21 FE از سامسونگ و گوشی ۱۱T Pro از شیائومی دو

کد خبر : 14560
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 17:55
مقایسه گلکسی S۲۱ FE با شیائومی ۱۱T Pro کدام را بخریم؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، دو غول فناوری در عرصه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند به‌تازگی از مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرده‌اند که می‌توانند لقب پرچمداران قاتل را به خود اختصاص دهند و رقیب سرسختی برای سایر گوشی‌های هوشمند باشند. گوشی گلکسی S21 FE از سامسونگ و گوشی ۱۱T Pro از شیائومی دو گوشی هستند که معرفی شده‌اند و در همه زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو گوشی داشته باشیم و ببینیم کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد. مطالبی که در این مقاله میخوانید حاصل بررسی بهترین سایت های مقایسه گوشی است.

 

مقایسه طراحی گوشی S21 FE و ۱۱T Pro

گوشی سامسونگ S21 FE از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی با گوشی‌های سری S21 دارد که در سال گذشته به‌عنوان پرچمداران سامسونگ معرفی شدند. قاب پشتی این گوشی کاملا شبیه به سری S21 بوده و طراحی و نحوه قرارگیری دوربین‌ها نیز هیچ تغییری نداشته است. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک با طراحی مات است.

بر خلاف سامسونگ، کمپانی چینی شیائومی برای این مدل از گوشی خود در طراحی سنگ تمام گذاشته و از شیشه در قاب پشتی گوشی استفاده کرده که باعث می‌شود این گوشی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار باشد و به‌خوبی این حس را به کاربر منتقل کند. در قسمت بالا و سمت چپ قاب پشتی گوشی شیائومی ۱۱T Pro شاهد فرار گرفتن دوربین‌ها در یک فریم مستطیل شکل هستیم که بیرون‌زدگی زیادی از بدنه ندارد.

هر دو پرچمدار برای فریم دور گوشی از آلومینیوم استفاده کرده‌اند که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. گوشی سامسونگ با ۱۷۷ گرم وزن و ۷.۹ میلیمتر ضخامت نسبت به شیائومی با ۲۰۴ گرم وزن و ۸.۸ میلیمتر ضخامت عملکرد بهتری داشته است. طبق بررسی‌های انجام شده در بهترین سایت های مقایسه گوشی، طول و عرض کمتر گوشی سامسونگ نسبت به شیائومی باعث شده است که کهکشانی سامسونگ خوش‌دست‌تر باشد.

کهکشانی سامسونگ دارای گواهینامه IP68 است که می‌تواند در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم باشد. این در حالی است که گوشی شیائومی از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند که به معنای عدم مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب است. در پنل جلویی هر دو گوشی صفحه‌نمایش به همراه دوربین سلفی به‌صورت پانچ هول در قسمت مرکزی و بالا قرار دارد. صفحه‌نمایش هر دو گوشی توانسته‌اند که ۸۵ درصد از فضای جلویی گوشی را به خود اختصاص دهند. سامسونگ و شیائومی برای محافظت از صفحه‌نمایش گوشی‌های خود از شیشه گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده‌اند که قدرت محافظتی بالایی دارد.

گوشی شیائومی ۱۱T پرو از نظر ظاهر شبیه به دیگر گوشی‌های سری می ۱۱ ساخته شده، اما تفاوت‌هایی میان این گوشی‌ها دیده می‌شود. روی گوشی یک صفحه‌نمایش بزرگ و کم حاشیه را مشاهده می‌کنید که با یک لایه گوریلاگلس وکتوس محافظت می‌شود. روی قاب پشتی هم گوشی هم ماژول دوربین را مشاهده می‌کنید که البته این قسمت خیلی جلب توجه می‌کند. قاب پشتی این گوشی کمی به‌صورت خمیده طراحی تا گوشی راحت‌تر در دست قرار بگیرد.

صفحه‌نمایش

یکی از قسمت‌های مهم برای گوشی‌های قاتل پرچمدار، صفحه‌نمایش است که شیائومی با درک این موضوع برای گوشی خود در انتخاب صفحه‌نمایش عملکرد بسیار خوبی داشته است. شیائومی ۱۱T Pro دارای یک صفحه‌نمایش از نوع آمولد است که با اندازه ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن FHD+ تراکم پیکسلی ۳۹۵dpi را ارائه می‌کند. نرخ نوسازی در این پنل ۱۲۰ هرتز است و می‌تواند از محتوای HDR10+، Dolby Vision پشتیبانی کند. شیائومی در طراحی پنل صفحه‌نمایش این گوشی به گیمرها توجه ویژه‌ای داشته است و نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته است.

در مقابل کهکشانی سامسونگ نیز از یک پنل سوپرآمولد با ابعاد ۶.۴ اینچ به‌عنوان صفحه‌نمایش بهره می‌برد که دارای رزولوشن FHD+ بوده و تراکم پیکسلی ۴۱۱dpi دارد. سامسونگ را می‌توان بهترین سازنده صفحه‌نمایش گوشی در جهان دانست که همواره عملکرد عالی در این زمینه داشته است. صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ S21 FE نیز با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از این قاعده مستثنی نبوده و کاربران از دیدن محتوا در این پنل نهایت لذت را خواهند برد.

یکی از مواردی که تا حدی برتری را به گوشی شیائومی می‌دهد میزان روشنایی صفحه‌نمایش است. گوشی شیائومی می‌تواند در حالت حداکثر، میزان روشنایی خود را به ۸۳۰ نیت برساند درحالی‌که کهکشانی سامسونگ این قابلیت را تا میزان ۷۹۰ نیت دارد.

 

عملکرد سخت‌افزاری شیائومی ۱۱t پرو یا سامسونگ s21fe

در این بخش نوبت به مقایسه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی از نظر سخت‌افزاری است. شیائومی برای گوشی خود از تراشه کوالکام یعنی پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است که با معماری ۵ نانومتری دارای ۸ هسته پردازشی است. این گوشی باتوجه‌به پردازنده خود عملکرد بی‌نظیری از لحاظ سخت‌افزاری دارد و می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را با نهایت سرعت و با بالاترین گرافیک و کیفیت اجرا کند. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است که از حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت برخوردار است.

اما در مقابل کهکشانی سامسونگ در بازار ایران به تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ با معماری ۵ نانومتری مجهز شده است که از ۸ هسته پردازشی برخوردار است و از پردازنده گرافیکی Mali-G78 بهره می‌برد. این تراشه نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های پرطرف‌دار را با نهایت کیفیت و گرافیک اجرا کند. مشکل تراشه اگزینوس داغ شدن زودهنگام و مصرف باتری بهینه نشده است. این گوشی نیز در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده است که از حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت بهره برده است.

براین‌اساس در بخش سخت‌افزاری، گوشی شیائومی ۱۱T Pro برنده است زیرا پردازنده آن عملکرد قوی‌تری و بهینه‌تری نسبت به پردازنده سامسونگ دارد.

مقایسه دوربین

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در مقایسه این دو گوشی، بررسی عملکرد گوشی‌ها در قسمت دوربین است. شیائومی برای دوربین اصلی گوشی خود از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل S5KHM2 استفاده کرده است که گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 دارد. این دوربین به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است و در حالت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. سنسور دوربین فوق عریض و ماکرو در این گوشی به ترتیب ۸ و ۵ مگاپیکسلی است و سنسور تله‌فوتو ندارد.

گوشی سامسونگ S21 FE برای دوربین اصلی خود از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 ساخت خود با مدل S5K2LD استفاده کرده است. این سنسور به قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصاویر (OIS) مجهز بوده و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ به لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که می‌تواند زوم ۳ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری دیجیتال پشتیبانی کند.

هر دو گوشی از نظر دوربین و ثبت تصاویر عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توانند تا حد زیادی رضایت کاربران خود را جلب کنند زیرا هر دو گوشی عکس‌هایی با جزئیات بالا، رنج دینامیکی گسترده و نویز کم ثبت می‌کنند. عملکرد گوشی شیائومی در ثبت رنگ‌های کمی نسبت به رقیب بهتر است.

 

باتری و شارژدهی

گوشی شیائومی عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه باتری دارد. این محصول به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در زمان ۲۰ دقیقه از شارژ صفر به ۱۰۰ برسد. این در حالی است که کهکشانی سامسونگ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری داشته و برای شارژ شدن از فناوری شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد. بدیهی است که در این زمینه گوشی شیائومی عملکرد بی‌نظیری دارد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.