در گفت‌وگوی نبض بازار با مدیرعامل بانک رفاه:

کسب‌وکار بانکی سودده باشد، بانک‌ها سراغ بنگاه‌داری نمی‌روند

مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به ممنوعیت بانک‌ها از خرید و فروش ارز و سکه و املاک در سند راهبرد‌های جدید بانکی، اظهار کرد: وزیر امور اقتصادی در مورد کارمزد‌های بانکی تاکیداتی داشتند و احتمال بازنگری در کارمزد بانکی وجود دارد. اگر کسب و کار بانکی سودده باشد و از محل بانکداری سود مناسب به دست آید، لزومی ندارد که بانک‌ها به سمت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری بروند.
کد خبر : 14692
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 13:50
کسب‌وکار بانکی سودده باشد، بانک‌ها سراغ بنگاه‌داری نمی‌روند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، اسماعیل لله‌گانی در گفتگو با نبض بازار با بیان اینکه بخشی از بنگاه‌داری که در سیستم بانکی صورت می‌گیرد تکالیفی است که بابت مطالباتشان از دولت یا ارگان‌ها به آن‌ها تحمیل شده و آن‌ها را وارد به ورود به حوزه بنگاه‌داری کرده است، گفت: در این سند آمده است که باید این فروش انجام شود و اموال مازاد آن‌ها فروخته شود.

کسب و کار بانکی سودده باشد بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری نمی‌روند

وی افزود: وزیر امور اقتصادی نیز در مورد کارمزد‌های بانکی تاکیداتی داشتند. اگر کسب و کار بانکی سودده باشد و از محل بانکداری سود مناسب به دست آید، لزومی ندارد که بانک‌ها به سمت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری بروند.

احتمال بازنگری در کارمزد بانکی

مدیرعامل بانک رفاه خاطرنشان کرد: یکی از معضلات کنونی نظام بانکی آن است که کسب و کار بانکی اکنون کسب وکاری سودده نیست و بسیاری از بانک‌ها حاشیه سود را از سرمایه‌گذاری‌های خود تامین می‌کنند در این جلسه مطرح شد که با همکاری بانک مرکزی اصلاحاتی در کارمزد خدمات بانکی صورت گیرد تا بانک‌ها نیازی نداشته باشند تا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری ورود کنند.

پرداخت تسهیلات بدون‌ضامن به متقاضیان ادامه دارد

مدیرعامل بانک رفاه در رابطه با مصوبه سال گذشته دولت مبنی بر اعطای تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: این طرح در حال اجرا است. سال گذشته پرداخت تسهیلات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز به صورت کاملا غیرحضوری و بدون ضامن انجام شد.

سهمیه استان‌ها در طرح پرداخت تسهیلات به بازنشستگان تعیین شده است

وی ادامه داد:‌ با اعتبارسنجی صورت گرفته بدون اخذ ضامن و بدون مراجعه حضوری، پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و با سهمیه‌ای که در استان‌ها تعریف شده است این فرآیند آغاز شده و در حال انچام است.

لله‌گانی گفت: در مورد سایر مشتریان نیز به سامانه متصل شده‌ایم و اعتبارسنجی مشتریان در حال انجام است نیاز است تا اطلاعات سامانه تکمیل‌تر شود و بانک‌ها امکانات بیشتری داشته باشند تا بتوانند تسهیلات بیشتری ارایه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.