بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری محقق می‌شود:

حل مشکلات تأمین انرژی بادی در ایران با همکاری دانشگاه تهران و شستا

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین (تدکو) وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، به‌منظور گسترش همکاری‌های فنی و تخصصی منعقد شد.
کد خبر : 15593
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 14:40
حل مشکلات تأمین انرژی بادی در ایران با همکاری دانشگاه تهران و شستا
Print Friendly, PDF & Email

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین توسط دکتر علی‌حسین رضایان رئیس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران و دکتر رضا افتخاری مدیرعامل این شرکت وابسته به سازمان تأمین اجتماعی امضا و مبادله شد.
شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین (تدکو) یک هلدینگ تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه آب، برق و زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است که مأموریت خود را درآمدزایی از طریق بهره‌برداری نیروگاه‌های واگذارشده از سوی تأمین اجتماعی و جذب سرمایه جهت توسعه واحد‌های کسب‌و‌کار جدید در حوزه‌های مذکور و نهایتاً فروش محصولات آن‌ها قرار داده است.
دکتر علی‌حسین رضایان، رئیس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران، درباره هدف انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین با اقدامات دانشی، پژوهشی، مشاوره‌ای، فناورانه و آموزشی منعقد شده است.
وی از برنامه‌ریزی مشترک جهت ایجاد فناوری‌های جدید و مورد علاقه و نیاز مشترک دو طرف و تجاری‌سازی آن‌ها به عنوان محور دیگر این تفاهم‌نامه نام برد و گفت: همکاری مشترک در زمینه تشکیل و فعال کردن تیم مشترک تحقیق و توسعه به منظور تأمین نیاز‌های موجود در صنعت و همکاری در تخصیص فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه در صنعت از جمله بند‌های این تفاهم‌نامه است.
رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، ارائه نیاز‌های صنعتی در قالب RFP، امکان بازدید از صنعت با هماهنگی قبلی توسط دانشگاه، امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه برای شرایط خاص هماهنگ‌شده با صنعت، ارائه پروپوزال‌های متناسب با RFP ارائه شده از سوی صنعت، پیشنهادات توسعه و بهسازی تجهیزات توسط دانشگاه، همکاری در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و صدور گواهی و تاییدیه گذراندن دوره‌ها برای شرکت‌کنندگان، انعقاد توافق‌نامه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌ها و صنایع معتبر بین‌الملل به منظور تبادل تجارب علمی و صنعتی، از دیگر بند‌های این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
دکتر رضایان ابراز امیدواری کرد: بر اساس ظرفیت‌های این تفاهم‌نامه، مشکلات بخش‌های مرتبط با حوزه انرژی به خصوص تأمین انرژی از طریق توربین بادی در کشور حل شود.
وی گفت: امکان اجرای پروژه‌های کاربردی و ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه از جمله مزایای این تفاهم‌نامه برای دانشگاه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.