چرخه تولید برق در نیروگاه خلیج فارس مقاوم در برابر زلزله

زلزله بامداد شنبه 11 تیرماه بر چرخه تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس خسارتی وارد نکرده است.
کد خبر : 15602
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 15:16
چرخه تولید برق در نیروگاه خلیج فارس مقاوم در برابر زلزله
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس، مهندس محمد مهنی نژاد مدیر عامل نیروگاه گازی خلیج فارس در خصوص تاثیر زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه ۱۱ تیر ماه در استان هرمزگان گفت: در ساعات بین ۲ تا ۴ بامداد، پایش‌های لازم توسط تیم مستقر در نیروگاه به خوبی انجام گرفت و بررسی‌ها نشان داد که هیچ‌گونه آسیبی به نیروگاه خلیج فارس در اثر زمین لرزه وارد نشده است.

وی تاکید کرد: همانند گذشته تمام واحدهای این نیروگاه با حداکثر توان در حال فعالیت در مدار تولید برق هستند.

مهنی نژاد با بیان اینکه تمام نیروها در بخش فنی و حراست نیروگاه به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده باش قرار دارند، اضافه کرد: در صورت وقوع احتمالی زلزله و حوادثی از این قبیل در زمان‌های آتی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و پرسنل حاضر در نیروگاه آمادگی رفع خطرات احتمالی را دارند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای نیروگاه خلیج فارس در منطقه خاطر نشان کرد: این نیروگاه در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله می‌تواند با همکاری شهرداری و شوراهای روستاهای اطراف، در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در امر کمک رسانی به مردم منطقه نیز مشارکت نماید.

لازم به ذکر است؛ حدود ساعت ۰۲:۰۲ بامداد امروز شنبه ۱۱ تیرماه زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر محدوده بندر خمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.