بازگشت خودروی ال ۹۰ به خط تولید

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.
کد خبر : 15750
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 13:22
بازگشت خودروی ال ۹۰ به خط تولید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، صنعت خودروی روسیه بعد از جنگ روسیه و اوکراین دچار مشکل شده است. در این شرایط مذاکراتی برای خرید قطعات خودرو، به ویژه در خودرو‌هایی که در هر دو کشور تولید می‌شده مثل تندر ۹۰ و همچنین فروش قطعات تولید ایران که در روسیه مورد نیاز است، در جریان است و انتظار می‌رود با واردات خودرو شکاف عرضه و تقاضا پر شود و سبد محصول که حالا محصولات اقتصادی و ارزان قیمت را کم دارد، کامل شود

 

وزیر صمت در نشست خبری ۴ تیر ماه به مناسبت دهه تولید و تجارت در خصوص تولید مشترک خودرو با روسیه گفته بود که هم ما تولیدکننده خودروی ال ۹۰ بوده‌ایم و هم روسیه این خودرو را تولید می‌کند، بنابراین گفتگو‌ها انجام‌شده تا به‌عنوان مثال مبادلات قطعات در خصوص چنین خودرو‌هایی انجام شود.

 

از کارکرد‌های واردات خودرو این است که سبد محصولات ناقص را کامل شود که ابن‌۳ سازه یا پلتفرم خوب در خصوص خودرو وجود دارد که شامل شاهین، تارا و تندر ۹۰ است. این سه پلتفرم خوب قیمت‌های بالایی دارند که البته قیمت تندر ۹۰ نسبت به دو مورد دیگر مناسب‌تر است، بنابراین ما باید یک محصول اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار در سبد محصولات نیز داشته باشیم.

 

بر این اساس منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد اظهار داشت: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، مجموعه‌ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می‌توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

 

منطقی افزود: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بلا استفاده این محصول با همکاری‌های بین المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی بودند عرضه کنیم.

 

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در تلاشیم نمونه‌های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: روس‌ها گزینه‌های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه‌های داخلی نیز مطرح است.

 

منطقی در پایان یادآور شد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.