مهم ترین راهکار مقابله با بحران انرژی

سرمایه گذاری روی انرژی های پاک و تجدید پذیر یکی از راهکارهای مقابله با بحران انرژی و نیز رفع بحران های آب و هوایی در آینده معرفی شده است.
کد خبر : 15964
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 17:12
مهم ترین راهکار مقابله با بحران انرژی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با طراحی انرژی پاک و تولید این نوع انرژی در حالی رخ می دهد که چرخه تولید انرژی الکتریسیته بدون آسیب رساندن به محیط زیست و بدون تولید الودگی صورت می پذیرد. حرکت باد و آب ، نور و گرما ساطع شده از خورشید ( انرژی خورشیدی ) ، گرمای موجود در زمین ، کربوهیدرات موجود در گیاهان و… همگی منبع پایان ناپذیر انرژی می باشد که می توان برای تولید انرزی الکتریکی ازآن بهره برد.

 

چرا از انرژی پاک استفاده کنیم ؟

 

با استفاده از انرژی پاک در وهله اول قادر خواهیم بود تا با آسیب دیدگی کمتر محیط زیست از آب و حیاطی بهتر بهره مند باشیم. کارخانه جات و ماشین آلات ساخته شده توسط بشر یکی از عوامل اصلی افزایش دمای کره زمین می باشد . آب و هوا محیط زیست اطراف ما توسط همچون رسوب های جیوه ، اسید آرسنیک ، سولفور دی اکسید الوده گردیده است.

 

تولید انرژی الکتریکی با استفاده از سوخت های فسیلی همچون زغال سنگ منجربه تولید جمع وسیعی از موادی شده است که سلامت افراد و محیط زیست را در خطر جدی قرار داده است. تولید انرژی الکتریکی با استفاده از انرژی های پاک این امکان را به ما می دهدکه بدون تولید آلودگی های محیطی و با کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی اقدام به تولید انرژی الکتریکی نمایم.

 

گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که تا سال ۲۰۳۰ حجم سرمایه گذاری سالانه جهان در بخش انرژی پاک نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد دلار می رسد و سرمایه گذاری در بخش سوخت های فسیلی هم به حداقل می شود.

سرمایه گذاری روی انرژی های پاک و تجدید پذیر یکی از راهکارهای مقابله با بحران انرژی و نیز رفع بحران های آب و هوایی در آینده معرفی شده است، از همین رو کشورها تلاش می کنند که از الان در این حوزه سرمایه گذاری های گسترده ای انجام دهند.

 

 

جنگ اخیر روسیه و اوکراین به بحران انرژی در کشورها بویژه منطقه اروپا انجامیده و سبب شده کشوری مانند آلمان روند سرمایه گذاری روی انرژی های پاک را سرعت بیشتری بدهد. آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی هم رویکرد مشابهی را دنبال می کنند.

 

 

گزارش آژانس بین الملل انرژی نشان می دهد که از سال ۲۰۱۵ سرمایه گذاری روی تولید سوخت های فسیلی روند کاهشی داشته و پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰ هم به حداقل برسد در دیگر سو سرمایه گذاری روی انرژی های پاک از سال ۲۰۱۵ روند صعودی داشته است و پیشی بینی شده که در سال ۲۰۳۰ سرمایه گذاری جهان روی انرژی های پاک به رقم نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد دلار در سال برسد.

 

 

آژانس بین المللی انرژی نمودار منتشر کرده که وضعیت بهتری از سرمایه گدذاری در بخش سوخت های فسیلی و انرژی های پاک را تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی کرده است.

 

همانگونه که در نمودار نشان داده می شود به همان نسبت که سرمایه گذاری روی انرژی های فسیلی کمتر می شود به همان نسبت به سرمایه گذاری روی انرژی پاک اضافه شده است و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ این رقم به اوج خود یعنی نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد دلار برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.