آخرین وضعیت هواشناسی تهران

در ارتفاعات و نیمه شمالی استان تهران رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.
کد خبر : 15999
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مرداد 1401 - 20:52
آخرین وضعیت هواشناسی تهران
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه( ۸ و ۹ مردادماه) خبرداد.

نوع مخاطره حاصل از این سامانه رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گردو خاک در مناطق مستعد خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه استان تهران، به ویژه ارتفاعات و نیمه شمالی است. این پدیده می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی شود.

توصیه اداره کل هواشناسی در این شرایط عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، استحکام سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری وزارت نیرو و … جهت مقابله با بحران است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.