مسیر‌های بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است

وزیر اقتصاد گفت: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم.
کد خبر : 16594
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 13:20
مسیر‌های بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، سید احسان خاندوزی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم، از کارشناسان، منتقدان و صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم با اعداد و مستندات نظرات خود را اعلام کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیر‌های بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است، اضافه کرد: ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم؛ این‌ها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.

خاندوزی ادامه داد: علی رغم فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی صورت گرفته، تلاش جدی شد تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد، یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: در نشستی که بعد با رییس کل گمرگ در خدمت رییس قوه قضاییه داشتیم، بعد از بازدید ایشان از بندر بوشهر، تاکید شد در همان بندر، ماهانه سه هزار و ۵۰ کانتینر ترخیصی داشتیم.

وزیر اقتصاد افزود: ۳۰ کانتیتر مورد بازدید رییس قوه قضاییه از مواردی بود که اساسا به گمرک اظهار نشده و تازه شناسایی شده بود و در محوطه بندری باقی مانده بود. این رویه‌ای که موجب شده این مسیر کوچک که ۳۰ کانتینر از ۳ هزار کانتیتر اعلام نشود هم داریم حل و فصل می‌کنیم تا حتی این مساله را هم دیگر شاهد نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.