در دیدار دکتر خاندوزی و وزیر کار و بازرگانی موریس صورت گرفت؛ تأکید بر توسعه همکاری های ایران و جمهوری موریس

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان و وزیر کار و بازرگانی جمهوری موریس، بر توسعه همکاری های اقتصادی طرفین تأکید شد.
کد خبر : 16789
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 9:23
در دیدار دکتر خاندوزی و وزیر کار و بازرگانی موریس صورت گرفت؛ تأکید بر توسعه همکاری های ایران و جمهوری موریس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی طی سخنانی در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد، ضمن استقبال از دیدگاه طرف مقابل مبنی بر توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری متقابل، آمادگی جمهوری اسلامی برای سرمایه گذاری و همکاری در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته صنایع دارو سازی و فناوری نانو ابراز آمادگی کرد.

وزیر اقتصاد همچنین موافقت جمهوری اسلامی برای همکاری متقابل دو کشور برای تأمین امنیت غذایی ایران و موریس با توجه به جنگ اوکراین و نیز توسعه سرمایه گذاری‌های طرف ایرانی در جمهوری موریس در زمینه ساختمان سازی و تأمین مصالح ساختمانی را اعلام کرد.

وی جمهوری موریس را دروازه مراودات مالی جنوب آفریقا خواند و از اراده جمهوری اسلامی برای تقویت همکاری‌ها و مراودات مالی با کشور‌های این حوزه تاکید کرد.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد، با تشکیل هیأت‌های مشترک دو کشور به منظور بررسی زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری موریس، شاهد ابتکارات طرفین در خصوص افزایش حجم تجارت دو کشور باشیم.

این گزارش حاکی است، “سوگاتیش” وزیر بازرگانی و کار جمهوری موریس نیز که در رأس یک هیئت عالیرتبه به ایران سفر کرده است، در سخنانی در این دیدار بر تمایل و اراده جدی این کشور برای توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری متقابل با ایران تأکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.