با طرح دولت بلافاصله پس ازتغییر نرخ بنزین کرایه‌ها را گران کرد چند و چگونه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه موضوع جدیدی نبوده و وزارت کشور به دنبال تقاضای رانندگان تاکسی و بررسی های کارشناسی مجوز آن را ۳ ماه پیش به شهرداری داده بود.

کد خبر : 1718
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 18:28
با طرح دولت بلافاصله پس ازتغییر نرخ بنزین کرایه‌ها را گران کرد چند و چگونه
Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش وقت خبر به نقل از خبر گزاری فارس محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در پایتخت اظهار داشت: مدتی پیش در شورای شهر تهران مصوب کردیم که نرخ کرایه‌ها برای سال ۹۹، تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: زمانی که شورای شهر افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی را بر اساس نرخ پایه مصوب سال گذشته تا ۲۵ درصد برای سال ۹۹ تصویب کرد، شهرداری اعلام کرد دولت در سال جاری و پس از افزایش قیمت بنزین مجوز افزایش ۱۱ درصد به نرخ های کرایه را داده بوده است و لذا نیاز است که مصوبه جدید پس از اعمال این افزایش ۱۱ درصدی در نظر گرفته شود که قرار شد به منظور لحاظ شدن این موضوع شهرداری لایحه‌ای جداگانه به شورای شهر ارایه دهد تا این مشکل حل شود و این اتفاق هم افتاد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ بر اساس نامه‌‌ای که استانداری تهران به استناد مجوز وزیر کشور به یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال کرده نرخ کرایه‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین ۱۱ درصد افزایش یافته بود.

وی با اشاره به اینکه شورا در جریان این مجوز دولت و افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی نبوده‌ است گفت: افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه موضوع جدیدی نبوده و وزارت کشور به دنبال تقاضای رانندگان تاکسی و بررسی های کارشناسی مجوز آن را به شهرداری داده‌ بود.

علیخانی خاطرنشان کرد: بر اساس مجوز وزارت کشور نرخ کرایه‌های تاکسی پس از گرانی بنزین در شهرهای بزرگ ۱۱ درصد و در شهرهای کوچک ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده بود. لذا اینکه اعلام شده نرخ کرایه تاکسی از دیروز ۱۱ درصد افزایش یافته درست نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.