در پی ناآرامی های عراق

زائران ایرانی از تردد میان استان‌ها خودداری کنند

ستاد اربعین در اطلاعیه‌ای از بسته شدن تمام مرزهای زمینی بین ایران و عراق خبر داد و تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.
کد خبر : 17411
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 10:48
زائران ایرانی از تردد میان استان‌ها خودداری کنند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، یک مقام وزارت کشور عراق از زائران ایرانی مستقر در عراق خواست که از تردد میان استان‌ها خودداری و تا بازگشت اوضاع به شرایط طبیعی صبر کنند.

 

«مهدی الفکیکی»، مشاور وزیر کشور عراق و از مقامات ستاد اربعین این کشور، گفت: که مبادی ورود به عراق همگی بسته شده است.او گفت که زائرانی که در حال حاضر در عراق هستند تا بازگشت اوضاع به شرایط طبیعی صبر و از تردد میان استان‌ها خودداری کنند.

 

روز گذشته، سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران و رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت که هموطنان ایرانی تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

وی در ارتباط زنده با شبکه خبر ایران گفت: باتوجه به نا آرامی های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

میر احمدی افزود: سفارت کشورمان درحال مدیریت ماجراست و انشالله عزیزان زائر ایرانی به سلامت به کشور برخواهند گشت.

 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران تصریح کرد: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان عزیز موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

پیش از این سفارت ایران در عراق در اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

این در حالی است که بغداد و برخی از دیگر شهرهای عراق از عصر روز گذشته و در پی اعلام کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت سیاسی، صحنه آشوب و تنش بوده است.

 

منبع :فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.