شیخ دیاباته به پرسپولیسی پیوست + عکس

در ادامه با بیوگرافی کامل شیخ دیاباته بازیکن فوتبال به همراه سوابق حرفه ای شیخ دیابته و عکس های شخصی با همسرش را در وقت خبر می خوانیم.
کد خبر : 17624
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 14:09
شیخ دیاباته به پرسپولیسی پیوست + عکس
Print Friendly, PDF & Email

شیخ دیاباته

به گزارش  وقت خبر، مهاجم مدنظر یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط حمله پرسپولیس لحظاتی پیش وارد ایران شد.

 

در حالی که در دو هفته گذشته چندین بار مذاکرات بین پرسپولیس و شیخ دیاباته برای پیوستن این مهاجم اهل مالی بالا و پایین شده بود، در نهایت حضور ستاره سابق استقلال در جمع پرسپولیسی‌ها قطعی شد تا این بازیکن برای عقد قرارداد با قرمز‌های پایتخت وارد کشور شود.

 

پرواز مهاجم ۳۴ ساله پرسپولیس که سابقه بازی در سری آ و لیگ یک فرانسه را هم دارد ساعت ۲۰:۳۰ در تهران بر زمین نشست تا این بازیکن با استقبال مسئولان باشگاه پرسپولیس در بدو حضور در تهران مواجه شود.

 

به این ترتیب پرونده خرید آخرین مهاجم باشگاه پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی پس از جذب لوکادیا بعد از انعقاد قرارداد با شیخ دیاباته بسته خواهد شد.

 

آمار گلزنی در لیگ های اروپا

۵۸ گل در ۱۴۳ بازی لیگ فرانسه

۵ گل در ۱۵ بازی لیگ اروپا

۸ گل در ۱۱ بازی سری آ

۱۰ گل در ۸ بازی جام حذفی فرانسه

 

شیخ دیاباته متولد ۲۵ آوریل ۱۹۸۸ در باماکو ، بازیکن فوتبال اهل مالی است.

 

قد شیخ دیاباته ۱۹۴ سانتی متر و در پست مهاجم بازی می کند ، سابقه بازی در لیگ های مطرح ایتالیا و فرانسه را دارد ، در تیم ملی کشورش هم بازی کرده و حالا در ایران است.

 

شیخ تیدیانه دیاباته در شهر باماکو در کشور مالی متولد شده است.

 

از کودکی با خانواده به فرانسه مهاجرت میکند و مقیم این کشور میشود.

 

بصورت جدی فوتبال خود را در سال ۲۰۰۰ وقتی تنها ۱۲ سال داشت از آکادمی سلیف کیتا (اسطوره فوتبال مالی) شروع کرد و تا ۱۸ سالگی در این مرکز بود.

 

در سال ۲۰۰۶ توسط استعدادیاب های تیم فرانسوی بوردو به جوانان این تیم برده شد و بعد از دو سال بازی در این رده سال ۲۰۰۸ به بزرگسالان این تیم رفت.

 

در سال ۲۰۰۸ بخاطر وجود مهاجمان باتجربه در بوردو او یک فصل قرضی در تیم آژاکسیو حضور داشت ، سپس سال ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ در تیم نانسی بازی کرد و در نهایت دوباره به بوردو بازگشت.

 

این بازیکن سال ۲۰۱۶ به تیم عثمانلی اسپور کشور ترکیه پیوست سپس بصورت قرضی یک فصل در تیم متس فرانسه و یک فصل در تیم بنونتو ایتالیا بازی کرد تا اینکه سال ۲۰۱۸ به تیم الامارات رفت.

 

با وجود درخشش او اما این تیم اماراتی بخاطر سن بالای وی حاضر به تمدید قرارداد نشد.

 

این مهاجم ۳۱ ساله اهل مالی در نهایت با نظر آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال در ۱۸ تیر ۱۳۹۸ با قرارداد دو ساله با حقوق هر فصل ۵۰۰ هزار دلار به این تیم پیوست.

 

او در استقلال شماره ۷، پیراهن سابق فرهاد مجیدی را به تن می کند.

 

این بازیکن در سومین حضور خود در تیم استقلال در بازی مقابل با تراکتورسازی توانست با زدن ۳ گل هت تریک کرده و تیم اش را با نتیجه ۴ به ۲ برنده مسابقه کند.

بازی های ملی

 

این بازیکن اولین بار در سال ۲۰۰۵ به تیم ملی زیر ۱۷ ساله کشور مالی دعوت شد سپس مدتی بعد وارد تیم بزرگسالان شده و تابحال ۳۹ بازی ملی و ۱۵ گل زده هم دارد.

 

از وضعیت ازدواج و همسر شیخ دیاباته اطلاعات دقیقی در دست نیست.

 

او در پست مهاجم به دلیل قد ۱۹۴ سانتی متر خود توانایی سر زنی فوق العاده ای دارد و بارها موفق شده در لیگ اروپا دروازه تیم های یوونتوس ، پاری سن ژرمن ، بنفیکا ، مارسی و … را باز کند.

 

پای تخصصی اش راست بوده و پنالتی زن قهاری هم می باشد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.