قسمت۳۰۰ هکتار از معابر قم توسط سپاه پاسداران ضد عفونی شده

Print Friendly, PDF & Email

قم – فرمانده سپاه قم گفت: از ۸ اسفند با ۱۴ دستگاه خودرو و با ظرفیت‌های مردمی در حال استریل کردن معابر قم هستیم که تا کنون ۳۰۰ هکتار ضد عفونی شده است.

کد خبر : 1778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 22:33
قسمت۳۰۰ هکتار از معابر قم توسط سپاه پاسداران ضد عفونی شده
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش/vaghtkhabar.irبه نقل از  خبرنگار مهر، سردار سید محمد تقی شاهچراغی غروب چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در میدان نبرد سختی قرار داریم، اظهار کرد: در عرصه‌های گوناگون برای کمک به مردم خدماتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا نیاز به همدلی مردم داریم، تصریح کرد: مردم نقش بسیار مهمی در راستای مبارزه با این ویروس دارند که با همدلی و همراهی با سپاه پاسداران به نقش آفرینی می‌پردازند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با اشاره به اینکه تا کنون شیوع ویروس کرونا در پادگان نیروهای مسلح دیده نشده است، تصریح کرد: از ۳۰ بهمن که خبر شیوع این ویروس در کشور قطعی شد تمهیدات بهداشتی و غربالگری در پادگان‌ها به صورت جدی انجام می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع این ویروس در پادگان‌ها به صورت مرتب ضد عفونی صورت می‌گیرد و ورودی پادگان‌ها نیز ورود سربازان و همکارانی که تب داشته باشند جلوگیری می‌شود.

سردار شاهچراغی ادامه داد: برای ضد عفونی کردن سطح شهر نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم از ۸ اسفند با ۱۴ دستگاه خودرو و با ظرفیت‌های مردمی در حال استریل کردن معابر هستیم که تا کنون ۳۰۰ هکتار ضد عفونی شده است.

اطراف حرم حضرت معصومه (س) هر ۷۲ ساعت ضد عفونی می‌شود

وی اضافه کرد: بیمارستان‌ها و فضای عمومی بیمارستان‌ها نیز به صورت مرتب ۴۸ ساعت و معابر عمومی مانند اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز هر ۷۲ ساعت ضد عفونی می‌شود.

فرمانده سپاه قم با اشاره برخی درخواست‌های مردمی مبنی ضد عفونی کوچه‌های اطراف بیمارستان‌ها، بیان کرد: تا کنون مشکلی در روستاها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ضد عفونی بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تمامی مناطقی که در اولویت قرار دارند ضد عفونی می‌شود.

توزیع ۱۸۲ هزار بسته بهداشتی توسط بسیجیان

شاهچراغی از توزیع ۱۸۲ هزار بسته بهداشتی به ۱۸۲ هزار خانواده توسط بسیجیان خبر داد و عنوان کرد: این عملیات در طی سه مرحله به صورت خانه به خانه انجام شد.

وی از دیگر اقدامات سپاه پاسداران را در قم، انجام عملیات ضد عفونی اماکن زیارتی و عمومی دانست و گفت: ضد عفونی دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های اتوبوس و فضای عمومی مساجد از دیگر اقداماتی است که سپاه پاسداران با کمک بسیجیان و جهادگران صورت گرفته است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) همچنین از استقرار بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه پاسداران خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان ظرفیت بالایی در پذیرش بیماران دارد و تا زمانی که نیاز استان باشد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در استان قم و سایر نقاط کشور با آن مواجه هستیم تهیه و توزیع ماسک است که در این راستا موفق شدیم با پیگیری‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت و درمان مجوز بگیریم تا نسبت به تولید ماسک اقدام کنیم.

عملیات تولید ماسک به صورت آزمایشی در قم

سردار شاهچراغی ادامه داد: از دو روز گذشته عملیات تولید ماسک به صورت آزمایشی با ۴۰ دستگاه چرخ خیاطی آغاز شده و ۳۰ دستگاه چرخ خیاطی دیگر نیز خریداری و در پردیسان برای تولید ماسک آماده شده است. همچنین یک دستگاه تولید ماسک نیز خریداری شده که با سه شیفت کاری ۱۲ هزار ماسک در روز به تولید برسد.

وی با اشاره به نحوه توزیع ماسک‌های بهداشتی در سطح شهر بیان کرد: بخشی از ماسک‌ها به صورت رایگان بین جامعه هدف توزیع می‌شود که جانبازان شیمیایی و مددکاران کاران اجتماعی از آن جمله است.

فرمانده سپاه قم با اشاره به حضور بسیجیان در مبادی ورودی و خروجی شهر، عنوان کرد: ورودی و خروجی قم – تهران و قم – کاشان توسط بسیجیان آموزش دیده کنترل و از ورود و یا خروج کسانی که تب داشته باشند جلوگیری و به کارشناس ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به حضور پزشکان و پرستاران بسیجی برای کمک به کادر درمانی قم، گفت: ۳۴ پزشک عمومی، پنج پزشک متخصص و ۶۳ پرستار از نقاط گوناگون کشور در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی و ۴ کانکس درمانی مستقر هستند.

سردار شاهچراغی اضافه کرد: با استقرار کانکس‌های درمانی ۵ هزار و ۷۰۰ نفر به کانکس‌ها مراجعه کردند و از فشاری که روی کادر درمانی است کاسته شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز نقاهتگاه «یاوران مهدی (عج)» نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است که با همکاری اداره کل بهداشت استان قم صورت گرفته است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.