هوا در برخی از مناطق کشور ۱۴ درجه خنک می شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای مناطق کشور طی چند روز آینده توضیحاتی داد
کد خبر : 17899
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 22:02
هوا در برخی از مناطق کشور ۱۴ درجه خنک می شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، از امروز در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. از اواخر وقت دوشنبه به تشریح یا شمالی شدن جریافت بر روی دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود این شرایط روزهای سه شنبه تا پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده برای شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز انتظار می‌رود.

طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه دمای هوا در نوار شمالی به ویژه استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بین ۸ تا کادرجه کاهش می‌یابد. همچنین طی ۳ روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار غربی کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شبه برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگانه رشد ابرهای همرفتی رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود از اواخر وقت دوشنبه تا روز پنجشنبه دریای خزر مواج است.

وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق تهران/ تداوم آلودگی هوا در نواحی پرتردد

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان صاف تا کمی ابری و وزش باد شدید در نواحی جنوب و غرب با احتمال گرد و خاک همچنین افزایش برخی آلاینده‌های جوی در نواحی پرتردد شهری پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف، گاهی کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از عصر فردا تا پنجشنبه (۱۴ تا ۱۷ شهریور) در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال گردوخاک موقت مورد انتظار است.

از عصر امروز تا بامداد فردا (۱۳ تا ۱۴ شهریور) در نواحی پرتردد شهری گاهی افزایش بعضی آلاینده‌های جوی به‌ویژه ازن و ذرات معلق کمتراز ۲.۵ میکرون پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۴ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه ( ۱۵ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در اواخر وقت کمی ابری با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.