فروش بلیت در فرودگاه نجف ممنوع است

سخنگوی ایران ایر  بیان کرد: فروش در فرودگاه نجف ممنوع است و به هیچ عنوان هم اجازه ورود زائر بدون بلیت به فرودگاه نجف هم داده نمی‌شود.
کد خبر : 18084
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 16:44
فروش بلیت در فرودگاه نجف ممنوع است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، ستاد اربعین در تصمیمی به دلیل آنچه ازدحام و کمبود امکانات در مرز‌های عراق عنوان شده است، تمام مرز‌های ششگانه به سمت عراق را تا اطلاع بعد بسته اعلام کرده است.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین در این خصوص نیز اعلام کرد: به دلیل اتفاقات نگران کننده‌ای که در مرز‌های شلمچه و مهران به وقوع پیوست و خطرات جدی که برای امنیت و سلامت زائران به وجود آمد جلسه فوق العاده ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر کشور، فرماندهان عالی رتبه فراجا، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان مربوط در مرز مهران برگزار شد و وضعیت مرز‌ها بررسی و وقایع، تجزیه و تحلیل شد.

 

زائران اربعین بلیط پرواز برگشت را فقط از سایت هواپیمایی دریافت کنند

 

حسام قربانعلی سخنگوی ایران ایر گفت: به هیچ عنوان بلیت برای رفت و برگشت زائران در فرودگاه‌ها ازجمله فروگاه امام خمینی و یا فرودگاه نجف و بغداد به فروش نمی‌رسد و تمامی فروش بلیت‌ها از طریق سایت شرکت هواپیمایی در اختیار مسافران با نرخ مصوب قرار می‌گیرد.

 

سخنگوی ایران ایر  افزود: فروش در فرودگاه نجف ممنوع است و به هیچ عنوان هم اجازه ورود زائر بدون بلیت به فرودگاه نجف هم داده نمی‌شود. در ترمینال سلام هم با توجه به بازرسی‌های مستمر توسط بازرسان وزارت راه وشهرسازی اجازه فروش بلیت داده نمی‌شود. تنها ممکن است کمکی برای زائران که در فروگاه جا مانده اند و برای تسهیل در امور این زائران همکاری لازم صورت گیرد.

 

براساس این گزارش  در شب گذشته تعداد پرواز‌های مسافری (فروند) ورودی ۲۸ خروجی ۳۲ پرواز  مجموع ۶۰  پرواز انجام شده است.

 

همچنین  تعداد مسافر (نفر) ورودی یک هزار ۳۶۹  مسافر ورودی و ۵ هزار و ۴۱۱ مسافر خروجی ثبت شده که در مجموع ۶ هزار و ۷۸۰ مسافر جابه جا شده و تعداد بار جابه جا شده هم ۲۸ هزار و ۳۰۹ کیلوگرم بوده است.  میانگین تاخیر در پرواز‌های مسافری هم ۴۰ دقیقه در پرواز‌های ورودی و ۷۹ دقیقه در پرواز‌های خروجی بوده است.

 

آمادگی شرکت راه آهن برای بازگرداندن زائران اربعین

 

ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت حمل ونقل رجا اظهار کرد: شرکت حمل ونقل ریلی رجا  برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از تاریخ ۱۵ تا۳۰ شهریور  ، در مسیر‌های تهران ـ خرمشهر، مشهد-تهران- کرمانشاه و مشهد- تهران- اهواز ظرفیت ویژه در نظر گرفته به طوری که در این مدت  تعداد ۱۴ رام قطار، برای جابه‌جایی مسافران اربعین به مقصد‌های خرمشهر، اهواز و کرمانشاه در نظر گرفته شده و  ظرفیت جابه‌جایی کل ایام اربعین با حدود ۹۰ سرویس سیر با این قطار‌ها حدود ۷۷ هزار نفر است و قطار‌های برنامه‌ریزی شده برای ایام اربعین از نوع کوپه‌ای چهارتخته ، شش تخته  است.

 

مدیرعامل شرکت حمل ونقل رجا  افزود: علیرغم یکسر خالی بودن قطار‌ها در برخی از ایام اربعین حسینی، قیمت بلیت قطار‌های رجا مطابق با مصوبه راه‌آهن بوده و تغییر قیمتی وجود نخواهد داشت.

 

مسافران  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهای بلیت، ساعت حرکت و سایر اطلاعات مرتبط با سفر با قطار‌های رجا می‌توانند از طریق تلفن ۱۵۳۹ به صورت شبانه‌روزی تماس گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.