ساعت کار مدارس و ادارات از اول مهر تغییر می کند

جزئیات شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران از سوی استاندار تهران اعلام شد.
کد خبر : 18203
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 16:57
ساعت کار مدارس و ادارات از اول مهر تغییر می کند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بر اساس قانون، کارمندان هفته ای ۴۴ ساعت باید فعالیت داشته باشند به همین منظور موضوع کاهش ساعت کاری ادارات موضوعیت ندارد. در سال های گذشته مدل های مختلفی برای مدیریت ترافیک مهر پایتخت همچون تغییر ساعت کاری ادارات، بانک ها و مراکز آموزشی اجرا شد اما امسال طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات را برای اولین بار اجرا شد و این طرح اصلا موجب کاهش فعالیت کاری ادارات نشد.

 

طبق این طرح،  زمان شروع فعالیت ادارات ۲ ساعت شناور  است به عنوان مثال کارمند از ساعت هفت تا ۹ صبح می تواند به محل کار بیاید به شرطی که زمان فعالیت روزانه هشت ساعت کار را رعایت کند. این طرح هنوز نیاز به کار کارشناسی و هماهنگی بیشتر دارد که جزییات پس از تایید نهایی اعلام می شود اما آنچه که مسلم است این طرح موجب کاهش فعالیت کاری ادارات نمی شود.

 

به منظور کاهش پیک ترافیکی مهر مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد.

 

محسن منصوری، استاندار تهران اظهار کرد: متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود.

 

وی افزود: در این بازه زمانی ساعت شروع خدمات رسانی بانک‌ها ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ است.

 

استاندار تهران در مورد ساعت فعالیت مدارس بیان کرد: ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شد.

 

منصوری گفت: ساعت شروع به کار شیفت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری کارخانجات و کارگاه‌ها انجام می‌شود.

 

وی در مورد سایر مصوبات توضیح داد: هر گونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیونت و کامیون از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح ممنوع  است و پلیس راهور نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفین توقف‌های غیرمجاز و سد معبر اقدام می‌کند.

 

استاندار تهران افزود: مقرر شد تا فرمانداران استان نسبت به پیگیری و ساماندهی سرویس مدارس در قالب کارگروه ماده ۱۸ و با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

 

وی یادآوری کرد: این مصوبات برای مهرماه اعمال و بازخورد آن مبنای تصمیمات بعدی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.