نحوه بازاریابی در اینستاگرام

حجم بسیار بالای کاربران اینستاگرام و فعالیت زیاد آن ها باعث شده تا نظر کسب و کارها را نیز به خود جلب کند.
کد خبر : 18281
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 13:54
نحوه بازاریابی در اینستاگرام
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که تاکنون ساخته شده است. حجم بسیار بالای کاربران اینستاگرام و فعالیت زیاد آن ها باعث شده تا نظر کسب و کارها را نیز به خود جلب کند. امروزه بسیاری از تجارت ها مشتریان خود را از این راه جذب می‌کنند. در واقع اینستاگرام یک درگاه خوب برای جذب مشتری است.

 

امروزه راه های متفاوتی برای توسعه و البته معرفی یک کسب و کار وجود دارد. راه هایی که هر کدام در حوزه خاصی جامعه را هدف قرار داده و تجارت مورد نظر شما را به عموم مردم معرفی می‌کنند. در حال حاضر درصد بسیار زیادی از مردم در فضای مجازی حداقل یک حساب کاربری دارند و بخشی از وقت روزانه خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های محبوب در کشور ما و البته در جهان است، این برنامه در طی چند سال فعالیت خود توانسته بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر جذب کند. بر اساس مقیاس های موجود اینستاگرام در بین تمامی رسانه های اجتماعی بیشترین تعداد کاربر را داشته و در رتبه اول قرار دارد. از بین ۳۰۰میلیون کاربر اینستاگرم ۲۰۰ میلیون از آن ها کاربر های فعال هستند یعنی روزانه وقت زیادی را در این برنامه می‌گذرانند.

بازاریابی در اینستاگرام

حال با توجه به قابلیت های موجود در این برنامه و محبوبیتی که به عنوان یک رسانه همه گیر پیدا کرده است می‌توان بهترین استفاده را از آن در زمینه جذب مشتری و معرفی کسب و کار خود کرد. راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی و یا درج تبلیغات کاری یکی از راه های بازاریابی مدرن است که بسیاری از افراد را به سود بسیار زیادی رسانده است. برای شروع بازاریابی اینستاگرامی در ابتدا می‌بایست یک اکانت مختص به موضوع مورد نظر خود بسازید و سپس به جذب نظر کاربران نسبت به پیج خود بپردازید. در این بخش به مراحل انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

صفحه اینستاگرام شما همانند صفحه وب سایت شماست در نتیجه یک صفحه ای که به خوبی شما و کسب و کار شما را معرفی کند بسازید، توجه داشته باشید که هیچ گونه ابهام و یا کج فهمی در توضیحات اولیه پیچ خود نداشته باشید.
وقتی کاربر به پروفایل اینستاگرام شما سر می‌زد باید خیلی سریع متوجه شود که این صفحه مربوط به یک کسب‌وکار است. شما در پروفایل صفحه باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • این کسب‌وکار چه کاری انجام می‌دهد؟
  • در صفحه اینستاگرام این کسب‌وکار چه چیزی نصیب بازدید کننده می‌شود؟
  • راه‌های ارتباط با این کسب‌وکار چیست؟

 

این‌ها سوالاتی هستند که باید در پروفایل اینستاگرام  کسب‌وکار خود به آن‌ها پاسخ دهید.

جذب مشتری در اینستاگرام

ساخت حساب در اینستاگرام

 

در ابتدا یک  نام کاربری  یا همان آیدی مناسب برای پیج خود انتخاب کنید. کاربران به وسیله این نام شما را پیدا خواهند کرد درنتیجه سعی کنید یک نام متناسب و البته غیر پیچیده انتخاب کنید. پس از آن می‌بایست بخش توضیحات پیج خود را پر کنید. در این بخش به صورت خلاصه و البته کامل و واضح خود و کسب و کار خود را معرفی کنید. این توضیح باید به گونه ای باشد تا فرد خواننده با مطالعه آن به راحتی متوجه حوزه فعالیت شما شود و ابهامی برای وی ایجاد نشود.

تکمیل پروفایل اینستاگرام

 

پس از این شما باید به دنبال انتخاب یک پروفایل مناسب و زیبا برای صفحه خود باشید. پروفایل شما در واقع لوگوی کاری شماست پس تلاش کنید یک تصویر مرتبط با فعالیت خود در بهترین سطح کیفیت تصویر انتخاب کنید. اینستاگرام در یک بخش از پروفایل شما اجازه درج یک لینک را می‌‌دهد، شما می‌توانید در این بخش آدرس وب سایت خود را درج کنید. البته اگر وب سایت نداشتید آیدی تلگرام نیز گزینه خوبی برای پر کردن این بخش است.

ساخت پست در  اینستاگرام

پس از تکمیل بخش های پروفایل خود می‌بایست به محتوای پست هایی که نشر می‌دهید توجه کنید و سعی کنید پست های شما بهترین هشتگ های اینستاگرام را داشته باشد. به عنوان مثال از تگ لوکیشن در پست هایی که انتشار می‌دهید استفاده کنید. مثلا عکسی از محیط کسب‌وکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگارم، پست‌هایی که از تگ لوکیشن استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند.

 

 

در پست های خود سعی کنید ارزش آفرینی کنید و به سرعت به سمت پیشنهاد خرید نروید. شما می‌توانید در ابتدا به درج محتوایی به معرفی ارزش های کاری خود بپردازید تا مخاطبان شما به خوبی متوجه لزوم استفاده از محصولات و مهارت شما شوند.

 

بازاریابی اینستاگرام

در کار خود صبور باشید

 

سعی کنید در کار خود پشت کار داشته باشید و کار درج محتوا و بازاریابی را تا مدتی که پاسخ دلخواه را دریافت کنید ادامه دهید چه بسیارند افرادی که در نیمه این راه ناامید شده و آن را رها می‌کنند، در ابتدا شما باید بدانید که بازاریابی در این حوزه صبر و پایداری زیادی نیاز دارد. هر استراتژی که دارید و هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، سعی کنید خودتان باشید و سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید. مثلا اگر تصمیم به تولید پادکست‌های کوتاه برای اینستاگرام گرفته‌اید، لزومی ندارد که کاملا مشابه رقیبتان پادکست تهیه کنید، همانند او موزیک قرار دهید یا همانند اون صحبت کنید و…

 

می‌توانید به سبک خودتان صحبت کنید، به سبک خودتان پادکست را شروع کنید و یا هر خلاقیت دیگری ایجاد کنید و برای خودتان سبک بسازید.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی

 

یکی از راه کار های بسیار خوب در جذب مخاطب، برگزاری مسابقه و قرعه کشی در بین دنبال کنندگان است. برگزاری مسابقات از هر جهت می‌تواند موثر باشد، برخی با هدف افزایش دنبال‌کننده مسابقه برگزار می‌کنند، برخی با هدف درگیر شدن مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها، برخی با هدف افزایش آگاهی از برند و ..
از میان مدل‌های مختلف مسابقه در اینستاگرام، مدلی که در آن کاربران دست به تولید محتوا با هشتگ و نام شما می‌زنند معمولا بهترین مدل است. البته بسته به کسب‌وکار شما و هدفی که دارید ممکن است مدل‌های دیگری برای شما کارآمد باشند.

راه های جذب فالوور و لایک

 

برای جذب فالوور در اینستاگرام راه های متفاوتی وجود دارد که هر یک به گونه ای این کار را برایتان انجام می‌دهند اما آیا تمامی آن ها برای کسب و کار شما مفید هستند؟ پاسخ منفی است چرا که به عنوان مثال اگر شما اقدام به زدن فالوور فیک کنید هیچ کمکی به توسعه کسب و کارتان نخواهد کرد پس بهتر است وقت خود را در این راه صرف نکنید. سعی کنید افراد هدف کسب و کار خود را بیابید و آن ها را به سوی پیج خود راهنمایی کنید. و یا از خرید تبلیغات پیج های پر کاربر استفاده کنید. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از هشتگ های مناسب برای پست ها نیز می‌تواند به جذب فالوور برای صفحه شما کمک کند. البته توجه داشته باشید اعمال تبلیغات و این قبیل کارها بسته به کیفیت پست ها و محتوای درج شده در آن است اگر پیج شما کیفیت کافی را نداشته باشد فالوور چندانی را به سوی خود جذب نخواهد کرد.
ربات اینستاگرام نیز گزینه خوبی برای افزایش لایک و کامنت است. در واقع ربات اینستاگرام به افزایش واقعی فالوور کمک می کند. گاهی برای شما اداره کردن پیجتان یا به عبارتی تعامل با افراد و فعال بودن مشکل است. اما ربات اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که به بهترین نحو به شما کمک می کند. با فعال کردن اکانت خود در ربات اینستاگرام، ربات اعمالی از قبیل لایک کردن عکس ها، فالو کردن افراد و حتی فرستادن دایرکت را خودکار برای شما انجام می دهد. البته فراموش نکنید که استفاده از ربات های اینستاگرامی را با آگاهی کامل و محتاطانه در دستور کار خود قرار دهید. چون استفاده غیر حرفه ای و زیاد از آنها ممکن است باعث جریمه و بسته شدن صفحه شما شود.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام (sponsored ads)، برای کسب و کار ها، یک امکان بسیار مفید و جالب می باشد. با این روش شما این امکان را دارید که با انتخاب کردن این گزینه، پست مورد نظرتان را با توجه به ویژگی هایی مانند: مکان، زبان، سن ، جنسیت و … برای گروه خاصی از کاربران ارسال کنید. لزومی ندارد که این کاربران حتما از فالوور های شما باشند. البته در کشور ما به دلیل تحریم ها و محدودیت هایی که وجود دارد این کار کمی سخت تر شده اما راهی مناسب برای بازاریابی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.