با مشکلات سری جدید آیفون ۱۴ آشنا شوید

غول کوپرتینویی به تازگی سند پشتیبانی جدیدی را به اشتراک گذاشته است که در آن خریداران را در مورد مشکلات سری جدید آیفون ۱۴ آگاه می‌کند.
کد خبر : 18360
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 17:46
با مشکلات سری جدید آیفون ۱۴ آشنا شوید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، پس از برگزاری مراسم رونمایی از سری گوشی آیفون ۱۴، مشخصاتی از این محصول منتشر شد که به تمامی این شایعات خاتمه داد و برخی را نیز تایید کرد. شرکت اپل از جدیدترین سری گوشی‌­های خود در تاریخ چهارشنبه ۱۶ شهریور یا به عبارتی ۷ سپتامبر رونمایی کرد. که این سری شامل ۴ مدل گوشی است که مدل مکس یا پلاس جایگزین نسخه مینی این گوشی‌­ها می ­شود.

 

طراحی و مشخصات ظاهری آیفون ۱۴

 

انتظار می‌­رود آیفون ۱۴ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون ۱۳ نداشته‌باشد. در عوض مدل پرو آن به احتمال قوی کمی متفاوت از آیفون ۱۳ است. در مورد رنگ­‌های مختلف این گوشی باید بگوییم که یک منبع گفته­ است که طبق معمول رنگ‌­های گوناگون برای این مدل گوشی وجود خواهد داشت و احتمالاً رنگ آبی فعلی با آبی آسمانی روشن­تری جایگزین می­ شود. همچنین یک منبع چینی نیز ادعا کرده که در کنار رنگ­های معمول آیفون، امسال رنگ بنفش تیره هم اضافه خواهد شد! علاوه بر این­ها، گزارشات نشان می­ دهند که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو استاندارد با صفحه نمایش ۶.۱  اینچی، و آیفون ۱۴ مکس یا پلاس نیز با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی عرضه می­ شوند. این بدان معناست که دیگر خبری از آیفون مینی ۵.۴ اینچی نخواهد بود.

 

دوربین ­های آیفون ۱۴

 

طی بررسی آیفون ۱۴ متوجه شدیم که یکی از تغییرات جدیدی که در نسخه پرو آیفون ۱۴ شاهد آن خواهیم بود، بزرگ­تر شدن فریم دوربین­ها است. به گفته مینگ چی کو، تحلیل­گر اپل، همه مدل ­های آیفون ۱۴ دارای دوربین جلوی ارتقا یافته هستند. احتمالاً اپل برای دو مدل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به سراغ دوربین­های ۴۸ مگاپیکسلی خواهد رفت تا ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و کنترل بهتر بر نور و در نتیجه کیفیت کلی را امکان­پذیر کند.

 

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی امکان ضبط ویدیوهای ۸K را به کاربران می­دهد. این دوربین­ها از فناوری ادغام پیکسل­ها به صورت ۴ به ۱ نیز استفاده می­کنند. همچنین به نظر می­رسد اپل در سری گوشی ­های آیفون ۱۴ خود، امکان زوم دوربین تله فوتو را بیشتر کند. انتظار می­رود دوربین فوق عریض نیز با بهبودهای خوبی همراه باشد.

 

مشکلات سری جدید آیفون ۱۴

 

با عرضه سری آیفون ۱۴ اپل، بسیاری از خریداران مشتاقانه منتظر بودند تا گوشی‌های هوشمند جدید را به دست بگیرند. این سری به ویژه مدل‌های پرچمدار شاهد ارتقا‌های بزرگی هستند که در واقع آخرین تکنولوژی غول بزرگ فناوری جهان محسوب می‌شود، اما این سری به طرز عجیبی شاهد انتقادات بسیار زیادی از سوی کارشناسان است.

 

در چنین شرایطی، اکنون خبر می‌رسد که تغییرات جدید نرم افزاری در این گوشی‌ها سبب ایجاد اختلال در عملکرد FaceTime و iMessage این سری شده است. غول کوپرتینویی به تازگی سند پشتیبانی جدیدی را به اشتراک گذاشته است که در آن خریداران را در مورد مشکلات سری جدید آیفون ۱۴ آگاه می‌کند.

 

در این سند پشتیبانی، این برند بیان می‌کند که جدیدترین مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ با مشکلات خاصی در رابطه با برخی از برنامه‌های اصلی محبوب مانند FaceTime و iMessage روبرو است. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که بیش از یک اشکال وجود دارد که هر دوی این برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

ظاهرا یکی از باگ ها، دریافت پیام‌ها و تماس‌ها را سخت می‌کند. یکی دیگر از مشکلات شناخته شده، دیدن حباب‌های چت سبز به جای حباب‌های چت آبی هنگام ارسال متن است. سایر اشکالات شامل افرادی است که پیام‌هایی را از نمایه اشتباه و مکالمه‌ها در پیام‌ها دریافت می‌کنند، که چت‌ها حتی به‌عنوان دو رشته مجزا نیز نشان داده می‌شوند.

 

اپل می‌گوید اکثر این مشکلات با به‌روزرسانی iOS ۱۶.۰.۱ برطرف می‌شوند و این نسخه برای همه آیفون‌هایی که واجد شرایط آخرین ارتقای نرم‌افزار هستند، عرضه می‌شود؛ بنابراین اساساً، هنگامی که سری جدید آیفون ۱۴ را به دست می‌گیرید، بهترین کار این است که دستگاه را فوراً در طی مراحل راه اندازی اولیه به روز کنید. همچنین می‌توانید به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار بروید و دستگاه خود را به روز کنید تا از شر این مشکلات خلاص شوید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.