لغو قبولی برخی پذیرفته شدگان کنکور سراسری

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: قبولی آن دسته از متقاضیان کنکور سراسری که معدل خود را در زمان ثبت نام کنکور به اشتباه درج کرده باشند، لغو خواهد شد.
کد خبر : 18404
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 19:45
لغو قبولی برخی پذیرفته شدگان کنکور سراسری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ، گفت: تغییر رشته و انتقال بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقشی ندارد.

وی افزود: تا پایان نیم سال اول تحصیلی کارنامه محرمانه‌ای برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد که در این کارنامه کدرشته محل‌هایی که داوطلبان پذیرفته شده در آن‌ها دارای نمره قبولی هستند اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها بر این اساس و حسب ضوابط و آیین‌نامه‌های مصوب می‌توانند در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اشتباه در انتخاب رشته توسط داوطلبان گفت: همانگونه که پیش از این اعلام شده بود، داوطلبان باید با نهایت دقت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و فرصت مشاهده و ویرایش چند باره انتخاب رشته در بازه زمانی مشخص نیز برای داوطلبان فراهم بود. لذا  اقدامی درخصوص بررسی موارد اشتباه در تعیین رشته انجام نخواهد شد، اما پذیرفته‌شدگان می­‌توانند پس از ثبت نام و شروع به تحصیل طبق ضوابط دانشگاه‌ها در مورد تغییر رشته و جابجایی پیگیری کنند.

مروتی در خصوص تناقض معدل در پذیرفته‌شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز گفت: پذیرش این دسته از داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم شامل معدل کتبی برای داوطلبان دوره نظری یا معدل کل برای داوطلبان کار و دانش و فنی حرفه‌ای صورت گرفته و به این داوطلبان تأکید شده بود که در درج معدل خود دقت کنند.

وی ادامه داد: وضعیت تحصیلی این دسته از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در زمان ثبت‌نام توسط دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه داوطلبی در درج معدل اشتباه کرده باشد و با معدل صحیح همچنان نمره قبولی داشته باشد، پذیرفته می‌شود و اگر با این معدل نمره قبولی را کسب نکند، قبولی وی لغو خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.