اولویت دولت ارائه مسکن با کیفیت است

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ارائه مسکن با کیفیت و صنعتی سازی شده با حداقل قیمت به اقشار ضعیف جامعه از اولویت‌ها به شمار می‌رود.
کد خبر : 18530
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 15:51
اولویت دولت ارائه مسکن با کیفیت است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶ راهبرد برای اجرای قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) طراحی شده است، اولین راهبرد این است که ساخت و ساز فعلی مسکن کشور که توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، ارتقا پیدا کند. دومین راهبرد تحریک تقاضا در بافت فرسوده است. زیرا در شرایط فعلی بیش از ۱۴۴ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور داریم که این‌ها مسائل ویژه‌ای از جمله ناپایداری را در کشور به همراه دارد. سومین راهبرد ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود که نقطه کانونی طرح نهضت ملی مسکن است.

 

چهارمین راهبرد ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت احداث است. پنچمین راهبرد احداث واحدهای مسکونی روستایی است. ششمین راهبرد موضوع مسکن اجاره‌ای است که برای اولین بار در کشور، ۱۵۰ هزار واحد مسکونی اجاره‌ای احداث خواهد شد.

 

جعفری معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد:  طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعلی محسوب شده که وزارت راه و شهرسازی نیز به جد قصد دارد تا زمینه اجرایی شدن آن را برنامه‌ریزی و فراهم کند؛ در این راستا بانک مرکزی نیز سهم هر بانک را برای ارائه تسهیلات در تحقق هرچه سریعتر این طرح اعلام و ابلاغ کرده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود:  از آنجایی‌که تمامی بانک‌ها شرکت‌های ساختمانی مخصوص به خود را داشته و می‌توانند از این فرصت برای ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری استفاده کنند ما نیز آمادگی خود را برای تبادل تفاهم‌نامه با این شرکت‌ها به عنوان پیمانکار ساخت مسکن طرح نهضت ملی اعلام کرده و می‌توانیم بر اساس پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور اراضی لازم برای ساخت و ساز و متقاضیان را به بخش مربوطه معرفی کینم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر مدیریت متقاضیان و تسهیلات و عملیات اجرایی تماما بر عهده سازنده خواهد بود، شرکت عمران شهر‌های جدید این آمادگی را دارد که در صورت تبادل تفاهم‌نامه طی چند روز کاری اراضی آماه برای آغاز فرآیند اجرایی را به شرکت سازنده معرفی کند.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ارائه مسکن با کیفیت با حداقل قیمت به اقشار ضعیف جامعه از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود، صنعتی‌سازی از پارامتر‌های مهم دیگری در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود که سازنده می‌تواند با برخورداری از آن به مدیریت هزینه‌های وارد شده نیز بپردازد.

 

وی در پایان یادآور شد: بانک و شرکت ساختمانی زیرمجموعه آن می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر ساخت مسکن، اجرای طرح‌های آماده‌سازی، سرانه‌های شهری و یا حتی شهرک را نیز به عنوان سرمایه‌گذاری برعهده گرفته و قرارداد جداگانه‌ای برای آن‌ها با شرکت امضا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.