“اعلان قرمز” برای دستگیری علی کریمی صادر می‌شود؟

پلیس بین‌الملل (اینترپل) تنها در صورت درخواست رسمی قوه قضائیه، اعلان قرمز یا Red Notice را صادر می‌کند
کد خبر : 18544
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 22:39
“اعلان قرمز” برای دستگیری علی کریمی صادر می‌شود؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، طی ساعات گذشته خبر صدور اعلان قرمز یا Red Notice اینترپل ایران برای بازداشت “علی کریمی” بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در فضای مجازی منتشر اما دقایقی بعد تکذیب شد.

از طرفی با هشدار جدی و شدیداللحن رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه: “افرادی که با حمایت نظام مشهور شدند ولی با دشمن همصدا و همدست شدند و دشمن با زبان آنها و محتوای فضای مجازی آنها جوانان را تحریک کرد و به خیابان‌ها کشاند، اینها مجازات می‌شوند و به سزای عمل خود خواهند رسید و باید خسارت‌های مادی و معنوی که در اغتشاشات تحمیل شده است را پرداخت کنند” مطالبه مردمی دستگیری علی کریمی، فوتبالیست سابق که به‌تازگی ژست رهبری اپوزیسیون و اغتشاشات اخیر را گرفته است، مطرح شد.

لازمه دستگیری و محاکمه علی کریمی، اعلان قرمز از سوی اینترپل ایران است تا پلیس کشوری که کریمی در آنجا مستقر است او را دستگیر و به ایران مسترد کند و محاکمه او انجام شود.

اما بر اساس ضوابط و قوانین، اینترپل کشورمان برای صدور اعلان قرمز نیازمند درخواست رسمی یا دستور مقام ذیربط قضائی است تا نسبت به این کار اقدام کند؛ بنابراین صدور اعلان قرمز برای دستگیری علی کریمی نیازمند اقدام قاطع دستگاه قضائی است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.