بیماری وبا در حال گسترش در سراسر جهان

«استفان دوجاریک»، سخنگوی ارشد گوترش اعلام کرد که دو مورد ابتلا به وبا در هائیتی تایید شده و تعدادی بیمار مشکوک مبتلا به این بیماری نیز در «پورتو پرنس»، پایتخت این کشور وجود دارد.
کد خبر : 18799
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 - 20:28
بیماری وبا در حال گسترش در سراسر جهان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در پی شناسایی موارد تایید شده ابتلا به وبا در هائیتی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل این سازمان ابراز نگرانی کرده است.

به نقل از ایسنا، «استفان دوجاریک»، سخنگوی ارشد گوترش اعلام کرد که دو مورد ابتلا به وبا در هائیتی تایید شده و تعدادی بیمار مشکوک مبتلا به این بیماری نیز در «پورتو پرنس»، پایتخت این کشور وجود دارد.

سازمان ملل نیز اعلام کرده که آماده است تیم‌های واکنش اضطراری را برای حمایت از مناطق آسیب دیده، مستقر کند.

سازمان ملل در مورد شیوع بیماری وبا در هائیتی حساس است زیرا در سال ۲۰۱۰ میلادی حدود ۹۷۰۰ نفر بر اثر شیوع این بیماری در این کشور جان خود را از دست دادند.

ناآرامی‌های داخلی، هائیتی و به‌ویژه پایتخت آن را فلج کرده و دسترسی به سوخت و غذا برای شهروندان این کشور را نیز مختل کرده است.

دوجاریک خاطرنشان کرد که آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی هائیتی موارد ابتلا به وبا را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری تایید کرده و موارد مشکوک ابتلا به این بیماری نیز تحت بررسی هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته این مقام سازمان ملل متحد، این سازمان به مقامات هائیتی در کنترل شیوع این بیماری و افزایش آگاهی در مورد آن کمک می‌کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.