گزارش نبض بازار از عملکرد شرکت تامین‌کننده مواد اولیه برای بزرگترین فولادساز خاورمیانه:

تامین پایدار مواد اولیه صنعت فولاد با تولید ۱۰ میلیون تن گندله و کنستانتره در فولاد سنگان

شرکت فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی ازگندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و واحد گندله سازی و کنسانتره سازی شرکت، هر کدام به ظرفیت تولید اسمی ۵ میلیون تن در حال تولید است.
کد خبر : 19260
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 - 12:23
تامین پایدار مواد اولیه صنعت فولاد با تولید ۱۰ میلیون تن گندله و کنستانتره در فولاد سنگان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، دسترسی به بزرگترین معادن سنگ آهن شرق کشور، دسترسی به خطوط ریلی، بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن شرق کشور و تولید گندله با کیفیت منطبق بر استاندارد‌های احیاء مستقیم از ویژگی‌های فولاد سنگان است.

فولاد سنگان تامین‌کننده مهم مواد اولیه برای فولاد مبارکه

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه است که با گذشت پنج سال از بهره‌برداری آن، توانسته با اقدامات و عملکرد مناسب، به‌عنوان تامین کننده‌ای مطمئن و پایـدار برای بزرگترین کارخانه فولادساز خاورمیانه باشد و با همت کارکنان و مدیران خود به عنوان واحد نمونه صنعتی در شرق کشور جهت سربلندی و توسعه صنعت واقتصاد، تلاش کند.

این شرکت در سال ۱۴۰۰ ﻣﻮﻓــﻖ ﺑــﻪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﺑــﯿﺶ از ۴ ﻣﯿﻠﯿــﻮن ﺗــﻦ گندله شده و این در حالی است که ﮐﻤﺒــﻮد ﻣﻨــﺎﺑﻊ اﻧــﺮژی مانند ﮔــﺎز و ﺑــﺮق نیز در کشور وجود داشته است. اﯾــﻦ تلاش فولاد سنگان موجب شده تا ﺗــﺎﻣﯿﻦ ﺑــﻪ ﻣﻮﻗــﻊ و ﻣﺴــﺘﻤﺮ ﮔﻨﺪﻟــﻪ ﺑﺰرﮔﺘــﺮﯾﻦ ﻓﻮﻻدﺳــﺎز ﺧﺎورﻣﯿﺎﻧــﻪ به موقع انجام شود و در واقع ﻧﻘﺸــﯽ ﺣﯿــﺎﺗﯽ برای فولاد مبارکه داﺷــﺘﻪ اﺳــﺖ. فولاد سنگان امسال ﺗﻮﻟﯿــﺪ ۳،۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ ﮐﻨﺴﺎﻧﺘﺮه و اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﻨﺪﻟﻪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ در ﺳﺎل را برای خود هدفگذاری کرده است.

رشد تولید ۲۲ درصدی تولید گندله در فولاد سنگان

رﺷــﺪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ۲۲ درﺻـــﺪی ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﮔﻨﺪﻟـــﻪ در سال جاری و اﻓــﺰاﯾﺶ ۱۰۹ درﺻــﺪی ﺳـــﻮد ﻧﺴــﺒﺖ ﺑـــﻪ ﻣــﺪت ﻣﺸــﺎﺑﻪ ﺳـــﺎل ﻗﺒــﻞ و…، از ﺟﻤﻠـــﻪ تلاش‌های ﻓـــﻮﻻد ﺳـــﻨﮕﺎن در ﻋﺮﺻـــﻪ ﺗﻮﻟﯿـــﺪ ﺑـــﻮده که بدون شک بی‌اتکا به تلاش تمامی کارکنان و مدیران این شرکت قابل تحقق نبوده است.

چرا فولاد سنگان برای ۶ سال متناوب واحد نمونه برتر صنعتی شرق کشور شده است؟

آنگونه که آمار‌ها و نتایج عملکرد می‌گویند تولید حدود ۱۶ میلیون تن گندله، از ابتدای بهره برداری تاکنون، افتتاح عظیم‌ترین پروژه کنسانتره سازی در شرق کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن به دست متخصصان ومهندسین ایرانی با توجه به عدم مشارکت کارشناسان خارجی در راه‌اندازی این ابرکارخانه، راه‌اندازی کارخانه تولید بنتونیت و سهیم نمودن همکاران و خانواده آرمانی در این امر ازجمله دلایلی است که زمینه‌ساز انتخاب واحد نمونه برتر صنعتی شرق کشور را برای فولاد سنگان فراهم کرده است.

همچنین اجرای طرح‌های توسعه در سطح ۱۵۰ هکتار در مجموعه فولاد سنگان و عبور نمودن از پروژه به سمت کارخانه‌شدن، از دیگر دلایلی است که موجب شده است تا فولاد سنگان به عنوان واحد نمونه برتر صنعتی شرق کشور برای ۶ سال متوالی شود.

براساس این گزارش حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران در رتبه بندی IMI-۱۰۰ و صعود به رتبه ۶۴ ام، نشان گر اهمیت و استراتژیک بودن فولاد سنگان در صنعت کشور و استان خراسان رضوی دارد.

انجام مسئولیت‌های اجتماعی در فولاد سنگان

مسئولیت‌پذیری این شرکت در منطقه محروم خواف و عمل به مسولیت‌های اجتماعی از دیگر دستاورد‌های این شرکت و عملکرد مناسب آن است.

فولاد سنگان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی چه کرده است؟

اهدای ۵۱۰ تبلت به دانش آموزان کم برخوردار در راستای بهبود شرایط تحصیلی در ایام کرونا، مشارکت فعال در اجرایی شدن طرح چهاربانده شدن جاده سنگان به تربت حیدریه، تقویت زیرساخت‌ها با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی پایدار، آموزش و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش درمنطقه، مشارکت در توسعه ورزش حرفه‌ای با انعقاد تفاهم نامه با باشگاه سپاهان، کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، مشارکت فعال در طرح مواسات و همدلی، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه با هدف ترویج ازدواج آسان و ایجاد مرکز توسعه و ارتقـای سلامت جسم و روان برای اولین بار در شهرستان از جمله برنامه‌های فولاد سنگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

توانمندسازی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کارکنان فولاد سنگان در قالب طرح «خانواده آرمانی» با هدف سهیم نمودن خانواده بزرگ فولاد سنگان در امر توسعه روزافزون و حرکت به سمت افق‌های روشن در فولاد سنگان و… از جمله اقدامات دیگر شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در چندسال گذشته بوده که موجب شده است تا این شرکت در چهارمین جایزه مسئولیت‌های اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی، بالاترین نشان جایزه مسئولیت‌های اجتماعی (نشان پلاتین، فوق طلا) را دریافت کند.

ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار

گفتنی است، این شرکت در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق کم برخوردار، با شروع عملیات ساخت ۴۵ کلاس درس گامی بنیادین و اساسی در اعتلای فرهگ آموزش و پرورش استعداد‌های این منطقه برداشت. همچنین این شرکت با ساخت ۷ باب مدرسه در مناطق محروم خواف، علاوه بر توسعه عدالت آموزشی دراین شهرستان، موجبات تحرک تحصیلی و پیشرفت آنان را با اهدای کتاب و لوازم التحریر نیزآماده نمود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.