گزارش نبض بازار از برنامه‌های توسعه‌ای در تامین‌کننده فولاد مبارکه:

فولاد سنگان در مسیر توسعه پایدار

آنگونه که مدیران سنگان می‌گویند اولویت اول شرکت فولاد سنگان در طرح‌های توسعه‌ای استفاده از توان و ظرفیت موجود داخلی، مبتنی بر فناوری‌های روز دنیاست وطبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان داخلی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : 19726
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 10:03
فولاد سنگان در مسیر توسعه پایدار
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، فولاد سنگان خراسان در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار تاسیس شده است. آنگونه که علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنعت فولاد، می‌گوید یکی از راهکار‌های عمده توسعه اقتصادی، استفاده از مزیت‌های نسبی در هر کشور است و ایران با توجه به وجود مواد اولیه معدنی و انرژی که عوامل اصلی و موثر در رشد و توسعه صنعت فولاد است، از پتانسیل بالای تولید، صادرات و رقابت در بازار‌های جهانی برخوردار است.

ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد سنگان

آنگونه که مدیرعامل فولاد سنگان می‌گوید صنعت فولادسازی در کشور هم‌اکنون به دوران بالندگی خود رسیده است و شرکت فولاد سنگان نیز همسو با این مهم و با اهداف مختلفی همچون توسعه متوازن و پایدار صنعت فولاد، رفع نیاز صنایع داخلی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید فولاد، در تلاش است تا ضمن کاهش وابستگی خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال را تحقق بخشد.

صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی، صنعتی و همچنین ارزآوری ایفا می‌کند. برای حفظ توان تولید و رقابت در بازار‌های جهانی، توسعه در ابعاد کمی و کیفی امری لازم است. با توجه به ورود صنعت به دوران انقلاب چهارم و جایگزینی فناوری‌های مدرن در بعد توسعه کیفی، استفاده از فناوری‌های روز دنیا که منجر به بهره‌وری بالاتر شود، اهمیت اساسی دارد. لازم به ذکر است اجرای طرح‌های توسعه علاوه بر مزیت‌های صنعتی و اقتصادی، دارای نقطه اثر اجتماعی است که می‌تواند با ایجاد اشتغال مضاعف به بهبود سطح کیفی جامعه نیز کمک کند.

 

فولاد سنگان چه برنامه‌هایی را برای افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی کرده است؟

به گفته او این شرکت با توجه به استراتژی‌های تدوین شده و البته با هدف توسعه صنعت فولاد و اعتلای نام ایران و ایرانی، پروژه‌های توسعه‌ای را به زودی کلنگ‌زنی خواهد کرد که با بهره‌برداری از آن، شاهد شکوفایی اقتصادی و صنعتی در استان و کشور خواهیم بود.

توسعه صنعت فولاد سنگان با پیش‌بینی سه پروژه مهم

آنگونه که امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان می‌گوید این شرکت با هدف پیشـگامی در توسعه صنعت فولاد، اقدام به سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه کرده که امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که شامل احداث کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت ١۵ هزار تن در سال، احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی دو میلیون تنی، احداث کارخانه احیا مستقیم چهار میلیون تنی (دو خط دو میلیون تنی) و … است تا افق ۱۴۰۴، شاهد اعتلا و شکوفایی ویژه اقتصادی در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در ارتباط با ضرورت توسعه، عنوان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه است که با سرمایه‌گذاری این شرکت، مجری و بهره‌بردار عظیم‌ترین کارخانجات تولید گندله و کنسانتره با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن در سال است و مسلما توسعه این سرمایه‌گذاری، نیازمند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است که موجب تقویت و توان صنعت فولاد کشور خواهد شد و با عنایت به تمهیدات صورت گرفته، مجوز‌های لازم اخذ شده است.

برنامه احداث نیروگاه برق تا ۱۲ هزار مگاوات راهکاری برای حل مشکلات کمبود برق

مدیرعامل فولاد سنگان می‌گوید استفاده از فناوری‌های روز دنیا در ساخت این طرح‌ها، کمک شایانی به بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد کرد. از طرفی نمی‌توان به دلیل مشکلات ناشی از کمبود انرژی در مقاطع مختلف سال، نسبت به طرح‌های توسعه بی‌تفاوت بود؛ بنابراین برای کاهش اثر مشکلات انرژی، باید به سمت حل مسئله با نگاهی راهبردی باشیم. خوشبختانه با تعامل خوب میان بخش صنعت و قانون‌گذار، مجوز‌های لازم به شرکت‌های صنعتی برای احداث نیروگاه برق تا حدود ۱۲ هزار مگاوات صادر شده است که می‌تواند گره از مشکل کمبود برق بگشاید.

ایجاد اشتغال مضاعف و بهبود سطح کیفی جامعه با توسعه فولاد سنگان

از طرفی، صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی، صنعتی و همچنین ارزآوری ایفا می‌کند. برای حفظ توان تولید و رقابت در بازار‌های جهانی، توسعه در ابعاد کمی و کیفی امری لازم است. با توجه به ورود صنعت به دوران انقلاب چهارم و جایگزینی فناوری‌های مدرن در بعد توسعه کیفی، استفاده از فناوری‌های روز دنیا که منجر به بهره‌وری بالاتر شود، اهمیت اساسی دارد. لازم به ذکر است اجرای طرح‌های توسعه علاوه بر مزیت‌های صنعتی و اقتصادی، دارای نقطه اثر اجتماعی است که می‌تواند با ایجاد اشتغال مضاعف به بهبود سطح کیفی جامعه نیز کمک کند.

برگزاری آزمون استخدامی در دو مرحله جهت کارخانجات گندله وکنسانتره سازی و اشتغالزایی برای حدود ۲۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و۶۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم، دلیلی بر توسعه‌محوربودن این شرکت با هدف بکارگیری افراد بومی شهرستان خواف و افزایش سطح زندگی مردم این منطقه همراه با تاثیر غیرقابل انکار این شرکت در افزایش سطح رفاه و کاهش بیکاری است.

صنعت فولاد از جمله صنایعی است که هم در صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی، قادر به ایجاد اشتغال خوبی است؛ به طوری که از استخراج معدن تا در پایان تبدیل آن به محصول نهایی، می‌توان چشم‌انداز مناسبی برای اشتغالزایی جوانان مستعد و دارای مهارت‌های لازم را ترسیم کرد.

حمایت فولاد سنگان از طرح‌های اشتغال زا

انتخاب بعنوان معین اقتصادی و محور توسعه شهرستان خواف، دلیلی دیگر بر توسعه محور بودن این شرکت بوده و فولاد سنگان با امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تهران و فرمانداری این شهرستان و اجرای سند توسعه و عمران خواف با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت با حمایت از طرح‌های اشتغال زایی همچون پرورش ماهی و آبزیان، پرورش شترمرغ، پرورش قارچ و… افزایش روحیه مسئولیت پذیری و ترویج مشارکت با ایجاد بیش از ۸۵ صندوق خرد روستایی و سهیم نمودن مردم در پیشرفت و توسعه منطقه، از دیگر اقدامات توسعه محورانه فولاد سنگان در شهرستان محروم خواف می‌باشد.

تعیین مسیر برای رشد و توفیق در فولاد سنگان

بسیاری از شرکت‌های صنعتی در سال‌های ابتدایی تاسیس گام به گام مسیر‌های پیشرفت را طی می‌کنند و در مواردی نیز ممکن است با ناکامی در تحقق برنامه‌ها مواجه باشند، اما فولاد سنگان از جمله شرکت‌های جوانی است که با وجود عمر ۵ ساله از زمان تاسیس توانسته موفقیت‌های مستمری در عرصه تولید به دست آورد. این موفقیت مدیون چابک سازی سیستم، افزایش بهره وری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های کارکنان و مدیران شرکت بوده و منجر به آن شده است تا شرکتی جوان بتواند نقشی مهم در صنعت فولاد کشور ایفا کند.

طبق گزارش گروه ارزیابی رتبه‌بندی imi ۱۰۰ و براساس نتایج به دست آمده در سال۱۴۰۰، شرکت فولاد سنگان، به عنوان دومین شرکت تازه وارد در جمع ۱۰۰ شرکت برتر انتخاب و این موفقیت در رقابت با پانصـد شرکت برتر ایرانی حاصل و همچنین این شرکت با رشد ۲۲۸ درصدی فروش، موفق به کسب رتبه سوم از نظر شاخص رشد فروش در کل شرکت‌ها و رتبه چهارم فروش در گروه اکتشاف، استخراج و خدمات جنبی گردید.

 

ﺷﺮﮐﺖ در ﻣﺮاﺳﻢ ﺟﺎﯾﺰه ﻣﻠﯽ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺳﺎل ۱۴۰۰ و ﮐﺴﺐ ﺗﻘﺪﯾﺮﻧﺎﻣﻪ ﯾﮏ ﺳﺘﺎره، کسب ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻧﺎﻣﻪ ﺳﻪ ﺳﺘﺎره در ﺟﺎﯾﺰه ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، کسب ﺗﻨﺪﯾﺲ ﺑﺮﻧﺰی در ﺟﺎﯾﺰه ۳۴۰۰۰ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ و همچنین کسب گواهینامه‌ها و استاندارد‌های ۴۵۰۰۱، ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ توسط این شرکت نشان از همت والا و میل به تحقق اهداف و چشم انداز‌های برنامه ریزی شده در این شرکت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.