آخرین وضعیت بارش برف و باران در کشور

سازمان هواشناسی کشور درخصوص بارش باران، برف و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید در چند استان کشور هشدار داد.
کد خبر : 20553
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 21:53
آخرین وضعیت بارش برف و باران در کشور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، ازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و اعلام کرد این سامانه از سه‌شنبه آینده تا چهارشنبه تا پس‌فردا فعال خواهد بود.

بر اساس این هشدار بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر و تگرگ در نقاط مستعد در روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس و جنوب و شرق خوزستان و در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت دیدن زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت دیدن کشاورزی محتمل خواهد بود.

این سازمان ساکنان مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی را به پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداریها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه کرد.

وزش باد شدید و ارتفاع موج در ۲ استان ساحلی

سازمان هواشناسی کشور همچنین درخصوص وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از سه‌شنبه آینده تا پنجشنبه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت دیدن تأسیسات ساحلی و فراساحلی محتمل خواهد بود.

این سازمان به ساکنان و مسافران مناطق تحت تاثیر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایقهای صیادی و تفریحی ، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را توصیه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.