شفاف سازی و پایبندی به قانون به سبک بیمه ملت

یکی از بند‌های ثابت در صورت‌های مالی اغلب شرکت‌های بورسی، ایراد حسابرس بر «عدم افشای حقوق و مزایای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره» است؛ بندی که در صورت‌های مالی شرکت بیمه ملت وجود ندارد!
کد خبر : 21102
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 10:26
شفاف سازی و پایبندی به قانون به سبک بیمه ملت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، مدت‌ها از ابلاغ ماده ۴۲ دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران می‌گذرد که اذعان دارد حقوق و مزایای مدیران اصلی شرکت‌ها باید در صورت‌های مالی افشا شود.

بر اساس این ماده که مصوب ۲۷ / ۴ / ۱۳۹۷ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است، تاکید شده است که «اطلاعات با اهمیتی از قبیل نام، مشخصات کامل، تحصیلات، تجارب و مدارک حرفه‌ای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل، کمیته‌های تخصصی هیات مدیره و اعضای آن‌ها، موظف یا غیرموظف بودن آنان، مستقل بودن آنان، میزان مالکیت سهام آنان در شرکت، عضویت در هیأت مدیره سایر شرکت‌ها به اصالت یا به نمایندگی، حقوق و مزایای مدیران اصلی و رویه‌های حاکمیت شرکتی و ساختار آن و نحوه ارتباط بین سهامداران و عضو مستقل هیات مدیره باید به نحو مناسب در پایگاه اینترنتی شرکت و در یک یادداشت جداگانه در گزارش تفسیری مدیریت افشا شود.»

این اقدام در راستای شفاف سازی اطلاعات و حفظ حقوق مشتریان و سهامداران باید صورت بگیرد، اما مشخص نیست چگونه و چرا، بسیاری از شرکت‌های به این ماده قانونی بی توجهی می‌کنند.

با این حال شرکت بیمه ملت در گزارش تفسیری مدیریت برای صورت‌های مالی دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، حقوق و مزایای مدیرعامل و اعضای موظف هیات مدیره پیشین و کنونی خود را منتشر کرده است. اقدامی که نشان می‌دهد نه تنها این شرکت از شفاف سازی در نحوه و میزان جبران خدمات مدیران خود واهمه‌ای ندارد، بلکه به قانون نیز پایبند است.

شفاف سازی و پایبندی به قانون به سبک بیمه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.