شفافیت در گردشگری

بانک گردشگری درخصوص ارائه توضیحات لازم در مورد تغییرات صورت سود و زیان خود اطلاعیه ارائه نموده است.
کد خبر : 21176
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 15:49
شفافیت در گردشگری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، درخصوص ارائه توضیحات بانک گردشگری در مورد تغییرات در اقلام صورت وضعیت مالی و سود و زیان صورت‌های مالی میان دوره‌ای منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ حسابرسی شده نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی نشده افشا شده در سامانه کدال، مراتب توضیحات را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:

۱. دلایل افزایش سرفصل درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی و کاهش سرفصل سایر درآمد‌ها وهزینه‌ها موضوع ردیف‌های ۱ و ۲ اطلاعیه:

در صورت‌های مالی حسابرسی نشده، وجه التزام محاسباتی نسبت به بخشی از مطالبات بابت فروش وثایق تملیکی، تحت سرفصل سایر درآمد‌ها طبقه بندی و ارائه گردیده بود که حسب نظر حسابرس مستقل محترم، مبالغ مزبور به عنوان درآمد‌های مشاع محسوب و از سرفصل مذکور خارج و تحت سرفصل سود حاصل از تسهیلات اعطایی طبقه بندی و منظور گردید.

۲. دلایل کاهش سرفصل تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی و افزایش سرفصل سایر حساب‌های دریافتنی موضوع ردیف‌های ۳ و ۴ اطلاعیه:

به موجب قرارداد فروش ۵۱ درصد سهام تملیکی شرکت مجتمع فولاد صنعت بناب، ثمن معامله بصورت بخشی نقد و مابقی اقساط بلندمدت بوده که در صورت‌های مالی حسابرسی نشده مطالبات بابت بخش اقساطی ثمن معامله به مبلغ ۹۴.۸۷۲ میلیارد ریال که پس از تاریخ پایان دوره شش ماهه در قالب عقد فروش اقساطی در سرفصل تسهیلات ایجاد گردیده بود؛ بمنظور شفافیت در اطلاعات و ارائه مناسب صورت‌های مالی بدین ترتیب در سرفصل تسهیلات اعطایی طبقه بندی و ارائه گردیده بود، که حسب نظر حسابرس مستقل محترم، بدلیل آنکه رویداد مذکور رویدادی تعدیلی نبوده لذا در صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ مذکور از سرفصل تسهیلات اعطایی خارج و تحت سرفصل سایر حساب‌های دریافتنی طبقه بندی گردید.

۳. دلایل عدم افشای واگذاری سهام مجتمع فولاد صنعت بناب:

عدم افشای معامله واگذاری ۵۱ درصد سهام تملیکی شرکت مذکور با توجه به شرایط واگذاری به شرح توضیحات بند فوق، بمنظور هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی ج. ا. ا درخصوص پذیرش نحوه عمل بانک در فروش سهام بصورت اقساط بلندمدت که با تطویل زمانی فرآیند مذکور مواجه و همچنین مصادف شدن با آغاز حسابرسی میان دوره ای، لذا افشای به موقع در سامانه کدال مقدور نگردید و اطلاعات معامله در یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی حسابرسی شده بطور کامل افشا گردیده است. جزئیات معامله بشرح جدول ذیل می‌باشد.

۴. دلایل کاهش سهام و بهای تمام شده سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری و انبوه سازی پارس میکا کیش:

دراین خصوص به استحضار می‌رساند، با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده و اقدمات در جریان برای پذیرش سهام شرکت مذکور در شرکت فرابورس و متعاقب آن ثبت شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدف واگذاری و خروج از سرمایه گذاری به جهت اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک، با رعایت ضوابط مقرر در استاندارد‌های حسابداری و حسب تصمیمات هیات مدیره، نسبت به اصلاح حساب‌ها و انتقال بهای تمام شده سرمایه گذاری به سرفصل دارایی‌های نگهداری شده برای فروش اقدام و در صورت‌های مالی نیز تحت سرفصل اخیر انعکاس یافته است.

 

شفافیت در گردشگری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.